Avatar billede procsus Nybegynder
16. februar 2010 - 15:32 Der er 1 løsning

Billedet presset sammen i toppen

Jeg har et problem med min skærm, og for den sags skyld har både min mor og fars skærm samme problem, hvilket får mig til at tro at det måske ikke er selve skærmen der er skyld i problemet. Jeg vælger alligevel at spørge under skærme, for problemet er meget skærm-relateret. :P

Problemet er følgende:
Nogle gange - både ude på skrivebordet og i spil - bliver skærmen halveret på midten (horisontalt), og hele skærmbilledet bliver presset sammen fra midten og op efter. Fra midten og ned, er der enten sort skærm eller mærkelig flimmer.
Dvs. jeg sidder med et fuldt skærmbilled presset sammen på blot halvdelen af skærmen.
Det er rimeligt enkelt at få skærmen tilbage til normal, hvilket blot er at ændre skærmopløsningen, men hvad er årsagen, og hvordan kan jeg forhindre dette irriterende problem i at opstå??

Som nævnt er problemet på tre forskellige computere, alle med forskellig hardware og forskellige monitorer. Eneste tilfælles er nvidia grafikkort (men ikke samme slags kort). Det er også forskellige grafikkorts drivere som er installeret. Jeg har ingen idé om en mulig løsning på problemet, derfor spørger jeg jer!

På forhånd tak!
Avatar billede procsus Nybegynder
18. august 2010 - 12:48 #1
nvm