Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juli 2001 - 16:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken SoundBlaster-model?

Jeg skal installere et SoundBlaster PCI-lydkort, men har hverken drivere eller software. Der er ikke noget materiale på kortet, jeg ved ikke engang om det er PCI 64, PCI 128 eller hvad det er. Men på selve kortet står der:

MODEL: CT4810

Er der nogen der kender til hvilken af Creative\'s lydkort det er? Og hvor på www.creative.com kan jeg download software/drivere til det?
Avatar billede martins2040 Nybegynder
18. juli 2001 - 17:23 #1
Jeg mener 48xx er 128bit lydkort
Avatar billede abpdk Nybegynder
18. juli 2001 - 17:49 #2
CT4810 er et 128bit PCI kort
Du kan jo prøve her: http://www.creative.com/support/files/download.asp

MVH
abpdk
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. juli 2001 - 17:59 #3
Hejsa....

Du kan også prøve her.....:o)

http://www2.driverguide.com/cgi/dfsearch2.pl
User: driver
Pass: all

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede tera Nybegynder
18. juli 2001 - 22:22 #4
Har lydkortet et FCC-nr.??
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. juli 2001 - 12:54 #5
Ja, der står \"Tested To Comply With FCC Standards FOR HOME OR OFFICE USE\". Men det er ikke så væsentligt, det der har noget at sige er modellen, og det er et CT4810 SoundBlaster lydkort. Men jeg må så gå ud fra, at det er et SoundBlaster 128 PCI?
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. juli 2001 - 13:12 #6
De drivere, som jeg kan downloade, er *.lib-filer. Men jeg skal bruge *.cab, *.exe eller *.inf-filer. Hvor kan jeg downloade de rigtige drivere? Eller er der en speciel fremgangsmåde med de *.lib-filer?
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. juli 2001 - 14:03 #7
Jeg har downloadet denne: SBPCI128Setupus.exe, den fylder 2.080.768 bytes. Når jeg vil installere den, kommer flg. fejlmeddelelse:

Setup was unable to detect the full set of files required for the SoundBlaster PCI128 (Drivers only) Web Update program.

Please ensure that you have downloadet the complete set of files before running this Setup program.

Setup will now exit.

Hvilke andre filer kan der mangle?

URL: http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=1&os=win98&prod=sbpci128&Select=Get+Files&x=65&y=11
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2001 - 00:59 #8
Jeg fandt sgu\' cd-rommen. Tak for hjælpen, drenge :o)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
21. juli 2001 - 10:24 #9
Takker for points....:o) Glad for det virker...