Avatar billede ra__mus Nybegynder
14. februar 2010 - 18:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvilken netværksplacering på Windows firewall

Hej
Jeg har en stationær pc , der ikke er koblet sammen med andre pcere.
Jeg er i tvivl om hvilken netværksplacering jeg skal vælge når jeg opsætter det.
Jeg valgte "Hjemmenetværk eller private arbejdsnetværk"
men er nu i tvivl om det er den rigtige ??

Håber i kan hjælpe herinde :-)
Avatar billede justrace Novice
14. februar 2010 - 18:15 #1
Det her helt rigtigt.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
14. februar 2010 - 18:25 #2
justrace
der står bare som følger under windows firewall:

Vælg Offentligt netværk til netværk på offentlige steder (f.eks. cafeer eller lufthavne). Denne placering er designet til at forhindre, at computeren kan ses af andre computere omkring dig og til at hjælpe med at beskytte computeren mod skadelig software på internettet. Hjemmegruppe er ikke tilgængeligt på offentlige netværk, og netværksregistrering er slået fra.Du bør også vælge denne indstilling, hvis du har oprettet direkte forbindelse til internettet uden en router, eller hvis du har en mobil bredbåndsforbindelse.

Så det betyder måske ikke så meget hvad jeg gør, bliver helt i tvivl nu ??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. februar 2010 - 18:30 #3
Med mindre du er bag en router, skal du vælge offentligt netværk. Ellers kan alle forbinde til dig.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
14. februar 2010 - 20:32 #4
jeg er ikke bag en router. Hvordan kan folk forbinde til mig som det er nu ??
Jeg har ikke trådløs forbindelse til internettet. Det er en hjemme pc.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. februar 2010 - 20:42 #5
Du har åbent for deling med netværket, og i dette tilfælde er det hele internettet. Hvis en hacker f,eks får øje på din IP, kan han i princippet kigge ind til dig. Men firewallen vil komme med en advarsel først, om at en port søges åbnet, så der er nok ikke sket noget.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
14. februar 2010 - 20:52 #6
Okay, men offentlige netværk lyder nemlig, som om at alle kan forbinde til mig, og derfor valgte jeg den anden.
Kan du forklare mig forskellen ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. februar 2010 - 21:01 #7
Tjaeh, det kan godt forståes sådan som du siger, men det drejer sig om hvordan computer og netværk ser hinanden. Er den tilsluttet et offentligt netværk, som internettet jo er, skal der være lukket helt af for udefrakommende forbindelser.
Avatar billede justrace Novice
14. februar 2010 - 21:10 #8
Troede du havde en router, for så er det en anden sag, som de andre er inde på.

Tag lige at få kigget på de 1.415 point du har ude at stå!!
http://www.eksperten.dk/profil/ra__mus

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ra__mus

Dem der ikke er grønne er uafsluttede.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
14. februar 2010 - 22:01 #9
Har kun et adsl modem, men det er jo en anden sag.

Hvordan får jeg så ændret det til offentlig netværk ??

Justrace: ja arbejder på at få afsluttet de spørgsmål, men ikke dem alle er færdig behandlet fra min side endnu, eller også afventer jeg at folk lægger et svar så jeg kan give points :-)
Avatar billede justrace Novice
14. februar 2010 - 22:19 #10
Netværk, Tilpas, vælg. :)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
15. februar 2010 - 18:08 #11
har windows 7 , der er ikke noget der hedder tilpas ??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. februar 2010 - 20:19 #12
Kontrolpanel -> Vis netværksstatus og opgaver. I nederste venstre hjørn, klik på Windows Firewall -> Ude til venstre klik på Gendan Standardindstillinger.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
16. februar 2010 - 17:45 #13
forevrnewbie
#12, det har jeg så lige gjort, men jeg er stadig på hjemme netværk ???
skulle jo på offentlig netværk....
Avatar billede ra__mus Nybegynder
16. februar 2010 - 17:55 #14
nu gik jeg ind i netværks- og delingscenter og klikkede på netværk og dér kunne jeg klikke på offentlig netværk, og dermed blev det ændret...

læg et svar forevernewbie.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. februar 2010 - 19:13 #15
Godt det lykkedes