Avatar billede geoman27 Novice
12. februar 2010 - 15:44 Der er 1 løsning

Import af DWG til 3D Max 9

Jeg har en tegning i Autocad som jeg gerne vil have over i 3D max, og det går også fint, men...

Når jeg til at sætte materialer på mine vægge osv. så sker der ikke så meget, det kommer kun til at fremstå som en ensartet overflade. Jeg ville gerne have murstens-tekstur på ydervæggene, men det virker ikke. Hvis jeg tegner en box i 3D max, så kan jeg godt komme en  tekstur på.

Hvad kan man gøre, da jeg helst ville undgå at skulle tegne den op i 3D Max igen.
Avatar billede nordendal Nybegynder
18. februar 2010 - 15:08 #1
Har du lavet en UVW map på væggen?
Hvis ikke så skal du markere væggen, vælge modify fanebladet i command panel, vælg UVW Mapping i Modifier List menuen.
Så dukker parameters for materialet op nedenfor.

Hvis flueben står i Real World Map Size skal det fjernes.
Nu sku du gerne kunne redigere i selve materialet ved hjælp af mapping metode, størrelse m.m.

Når du siger at du vil ha murstensmateriale på en væg vil jeg anbefale at vælge box under mapping, fordi så kan du styre længde højde samt dybde i materialet, hvilket er at foretrække hvis du f.eks har vindeueshuller m.m. i væggen

Husk at hvis du vil rotere materialet i forhold til væggen så skal du vælge Gizmo under UVW mapping.