Avatar billede dinnz0 Nybegynder
05. februar 2010 - 22:23 Der er 3 kommentarer

Formater Vista

Jeg havde lovet at formatere en computer med Vistas, da den ikke virkede optimalt. Der har dog været lidt problemer.
Jeg bad om alle cd'er m.m. til computeren, og det eneste jeg fik var 3 cd'er. En cd til printeren, og 2 cd'er til systemgendannelse.

Jeg har aldrig formateret vista, men har prøvet XP utallige gange. Jeg forventede at jeg kunne boote cden, men det lykkes ikke. Jeg har prøvet at sætte systemgendannelses cden ind mens computeren var tændt, men den reagere ikke engang på cden. Hvis jeg derimod sætter en tilfældig cd ind virker den fint. Så jeg kan ikke åbne cden som man normalt kan.
Da jeg ikke kan boote den selvom jeg har ændret boot device, vil jeg høre om folk ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede dinnz0 Nybegynder
05. februar 2010 - 22:27 #1
Det skal siges, at det ikke er en normal Windows Vista cd jeg har. Det er en computer fra Toshiba, hvor de har lavet 2 cd'er som indholder alt det nødvendige til systemgendannelse.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
05. februar 2010 - 22:43 #2
Har du prøvet at putte systemgendannelses cd 1 i og genstarte pc'en ? Fordi jeg mener det virker så.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
06. februar 2010 - 00:09 #3
Nogle gange skal man også trykke på en bestemt tast mens den er ved bios, muligvis F12 el. F2 men man skal være hurtig, for det står der kun i 2/3 sek, og så booter maskinen videre.