Avatar billede packo Nybegynder
05. februar 2010 - 19:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linje afstand

Hej Eksperter,

jeg gør brug af et WordPress-tema til et skoleprojekt (som jeg desværre ikke kan vise, da det ligger på en intern server) men mit problem består i linje-afstanden i de indlæg, vi laver. Jeg kunne godt tænke mig, at den var helt normal i stedet for 1,5 eller hvad den nu er.

Jeg har vedhæftet et link til den css-fil jeg bruger og håber at nogen af jer kan give mig et svar. Yderligere har jeg også lagt et link til et screenshot af problemet.

CSS: http://dl.dropbox.com/u/1984320/panel.css
PIC: http://dl.dropbox.com/u/1984320/screen.png

På forhånd mange tak for jeres tid! :)
Avatar billede lolman Nybegynder
05. februar 2010 - 21:20 #1
... det er line-height:XXpx; der bestemmer linje højden. Hvis du fjerner line-height:XXpx; så bliver linjen 1.
Avatar billede packo Nybegynder
06. februar 2010 - 16:06 #2
Undskyld, jeg fik ikke forklaret mig tydeligt nok.

Jeg kom selv frem til, at det sevfølgelig var line-height, men håbede at der var et andet skarpt hovede, som hurtigt kunne overskue, hvilke af de mange der skulle ændres til "XXpx", da det vil tage timer at prøve sig frem.

Jeg er desværre ikke så skarp i CSS.
Avatar billede zips Juniormester
06. februar 2010 - 17:32 #3
Hvis du bruger Firefox og har installeret web developer er det nemt at se hvad der er for en css regel som der er, samt rette den online og se resultatet med det samme.

For vi kan ikke se hvilken class eller id som høre samme med din tekst uden du viser noget kode.
Avatar billede packo Nybegynder
06. februar 2010 - 17:38 #4
Problem solved.

Det hjælper at kigge i den rette CSS-fil. I må meget undskylde ulejligheden. Tak for hjælpen :)