Avatar billede cipto Nybegynder
05. februar 2010 - 11:02 Der er 7 kommentarer

Kraftig Gamer/Spille Bærbar

Hej

Jeg leder efter en kraftig bærbar til spille og arbejds brug.
Grundet mit job er der ikke mulighed for en stationære, så derfor søger jeg nu en bærbar der er kraftig nok til de nye spil; og gerne skulle være en smule fremtids sikret.
Mit budget ligger omkring de 11-12k

Jeg har pt mit blik på:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision

Processor    Intel Core i7-720QM 4x1,60GHz (Turbo 2.80GHz) 6MB cache
Ram:    Kingston 8GB DDR3-1066 RAM DualChannel (Nyhed)
Harddisk:    Kingston 128GB SSD disk (Meget hurtig)
Grafik:    ATI HD5650 1GB GDDR3 dedikeret RAM (DirectX 11)
Skærm:    15.6" FullHD-LED Glare panel 1920x1080
Batteri:    6-cell Li-Ion high-end battery 5200mAH (Op til 4 timer)
Lyd:    High Definition lyd (2 højtalere)
Drev:    Bluray Combo drev (NYHED)
mm..

Men er i tvivl om GFX kortet er godt nok, synes jeg læser så mange steder at hvis man vil spille på laptop så skal det være SLI?
Så hvis i har andre forslag må i gerne sige til. Er meget i tvivl

Anders

P.S. Første post herinde; så håber jeg har gjort det rigtigt. (Har læst de andre post's igennem herinde, men fandt ikk noget passende)
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 11:11 #1
Hej;
Grafikkortet skal du ikke være bekymret for; det er et godt et.
(Forresten; er du ikke gået LIDT over stregen? Det her er noget der normalt sidder i stationære :O)
Anyways, ATI (Det firma der har lavet det grafikkort) UNDERSTØTTER IKKE SLI; Sli som er 2 grafikkort med et kabel til forbindelse så de får fordelt arbejdet. NVIDIA står bag SLI. ATI har lavet noget lignende de kalder Crossfire, som igen også er to grafikkort. De går så mere op i "terne" måden at gøre det. Altså dele dem op i terner og så lade en af dem klare det.

Og som sagt; hvis DU VIRKELIG vil ha 2 grafikkort i (Ingen forskel andet end det er dyrere da Nvidia Arbejder på Fermi som kommer til at slå ATI ned) er rimelig dumt. Hvis jeg var dig ville jeg tage den her. Men du skal vide at det er tungt at gå rundt med (og stor). Og den skal nok helst stå på et bord 24/7.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 11:13 #2
Når ja; SSD, din harddisk behøver ikke at være så hurtigt. Du kommer til at løbe hurtigt tør for plads, men det må du jo uden om. ( Har en 1.5tb Stationær) Har næsten brugt halvdelen. Men jeg er jo nok mere teknisk end du er (-:)
Avatar billede cipto Nybegynder
05. februar 2010 - 18:09 #3
Hej, hvad mener du med gået lidt over stregen, overkill i forhold til det er for stort et eller ?

"Hvis jeg var dig ville jeg tage den her" - Den jeg har valgt eller glemte du at paste link ;)? Fordi den jeg har valgt vejer da kun 2.3kg og er 15.6"?

Ang HD, synes jeg kun at man kunne vælge SSD og synes at 32gb mere for 1500 kr er for dyrt, og tror ikke man kan vælge en langsommere men større harddisk? Så overvejer at koble en Extern HDD på som datalager?

Hvis i / du har andre forslag skal i endelig komme med dem; fordi synes da den har en stor evne til en billig pris , dog kan jeg godt se et minus i kun 128gb HD.

Anders
Avatar billede cipto Nybegynder
06. februar 2010 - 15:48 #4
Poke?
Avatar billede PT34 Nybegynder
11. februar 2010 - 13:15 #5
Men mm-vision kan slet ikke levere deres corei7!!!
Havde selv bestilt en og levering blev gang på gang udsat. Tilsidst fik jeg mail at de ikke kan levere!!!'
Kan se på deres hjemmeside at de igen skriver 30 dages levering, så ringede til dem og hørte om de denne gang vil give garanti for levering, og det ville de ikke da de bare HÅBER at få dem hjem!!!
Avatar billede Killervalon Nybegynder
13. februar 2010 - 23:21 #6
Jo det kunne du gøre. Jeg tænkte bare lige. tjaa. Man bruger jo meget plads. og hvis du har et eller andet spil du gerne vil yde SSD'en på. Kan du altid gøre det. JEG Syntes bare at normalt er sådan en pc "overkill" som du siger.

2.3 Kilo kan også være meget. Du skal ikke regne med at sidde at lave stile eller game eller noget som helst på sofaen... Ikke behageligt for den sags skyld. Men jeg syntes det er forbløffende let.
HVIS du vil. Kunne du købe den her og en ekstern. Men HUSK der er minuser.
Avatar billede blyantenmig-_- Nybegynder
15. maj 2010 - 11:00 #7
det er et ret højt budget med det kan man få noget MEGET godt men også MEGET dyrt du kan prøve at kigge lidt på det her http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/alienware-laptops-tab?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
jeg ved det er meget dyrt men Alienware kan tage det meste og burde være en del fremtids sikret