Avatar billede drinkit Praktikant
03. februar 2010 - 18:07 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kommentarer til beta layout - Jeres mening

http://xup.dk/re5/2/

Jeg er meget interesseret i at høre andres mening - hvad der kunne laves om, hvad der er pænt, og hvad der ikke passer ind.

Siden er til brug for fysioterapeut klinikker.

På forhånd tak!
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
03. februar 2010 - 20:05 #1
Det ser meget godt ud. Jeg ville dog give lidt mere "plads" rundt omkring. Det er en anelse tætpakket synes jeg. Sæt lidt "luft" omkring de forskellige dele af hjemmesiden. F.eks. fra hovedmenu til overskrift.

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad siden handler om, men der står noget med nyheder og produkter. Skal der ikke være plads til et søgefelt et sted? Søgefelter skal helst være let tilgængeligt.
Avatar billede drinkit Praktikant
03. februar 2010 - 23:25 #2
2 gode ideer..
Dem vil jeg straks begynde at arbejde på :) Havde helt glemt søgefunktion - og ja, det hele virker lidt sammenpresset..
Men du ved, når man nogle gange kigger så længe på et layout, ser man ikke på det fra andre perspektiver end sit eget!
Tak
04. februar 2010 - 09:09 #3
Naa, det var godt, du har siden i gaar faaet skrevet lidt fornuftig tekst og har udskiftet nogle af billederne fra den eksisterende hjemmeside http://www1.re5.com/

Noget af det jeg normalt kikker paa naar jeg kommenterer paa hjemmesider er om det er tydeligt hvem maalgruppen er og hvad det centrale budskab er.

For at kvalificere mig har jeg googlet lidt rundt.  Jeg forstaar at Re5 er en ny teknologi til behandling af fysiske problemer.  Teknologien er udviklet i Danmark.  Det gaar ud paa, ved hjaelp af ydre paavirkning, at faa gang i legemets egne regenerations funktioner.

Yderligere har jeg forstaaet at der er dannet et firma, Re5ApS, som gerne vil staa centralt i coordinationen af brugen af Re5 teknologien.  Det firma representerer du.

Er det nogenlunde rigtigt saa langt?

Og saa siger du i dit spoergsmaal at maalgruppen er indehavere af fysioterapeut klinikker.

Naa jeg saa kikker paa siden saa er den rimelig attraktiv, de enkelte elementer er vel proportionerede, der er ro og stil over det som det hoerer sig til for serioese emner, ikke poppede og med en masse distraherende bevaegelige billeder (jeg kan selv bestemme hvad jeg vil kikke paa) og uden reklameshow.  Saa til lykke med det.

Men hvis jeg nu var fysioterapeut eller indehaver af en klinik og jeg faldt over siden ville det saa slaa mig at det var lige noget jeg skulle kikke videre paa og ikke bare klikke videre?

Du har faaet rettet en ting siden i gaar, der er ikke laengere paa forsiden et kort over behandlingssteder hvilket kunne tyde paa at maalgruppen var patienter, ikke behandlere.

Men gaar du ud fra at ethvert medlem af fysioterapi samfundet oejeblikkeligt vil vaere klar over hvad Re5 teknologien er?  Jeg ville mene at du skulle starte med at forklare, i en noeddeskal, hvad Re5 indebaere i ord der kan forstaas af fysioterapeuter.  "Re5 gaar ud paa, gennem paavirking af  .... at stimulere [et eller andet paa laege-latin] saa det gendannes, og som supplerer de bestaaende metoder til at [hvad gaar de eksisterende metoder i princippet ud paa?  At traene de beskadigede led til at funktionere bedre men uden at gendanne dem?]  Re5 teknologien har gennem de sidste decennium med success fundet anvendelse paa en lang raekke medicinske anvendelsesomraader, inklusive ........"  (Det er vigtigt at Re5 SUPPLERER og ikke erstatter  de bestaaende metoder som fysioterapeuterne har laert og skal leve af.)

Og saa, maaske i stedet for at forklare hvem i selv er, forklare hvad det er tanken at laeserne af siden skal goere.  Vil i have flere fysioterapeuter til at anvende metoden?  Eller som led i deres traditionelle praktik at henvise til Re5 behandling (ligesom huslaeger henviser til specialister)?

Siden burde saa nok rumme henvisninger til andre fysioterapeuter der med success har brugt teknologien, maaske med korte citater, eller til autoriteter indenfor laegevidenskaben udenfor den indre Re5 gruppe.  Har teknologien fundet indpas i udlandet?  Hvis saa, forklar kort.

Saa er der billedet af den gennemlyste haand.  Et billede kan vaere mere vaerd end 1000 ord, hvis det er det rigtigt billede vel og maerke.  Er dette billede det bedste til at forstaa, i et glimp, hvad Re5 drejer sig om?  Har i noget med foer og efter, for eksempel et led som en fysioterapeut kan se er slidt og saa hvordan det ved hjaelp af Re5 er forbedret?

Som et sidste spoergsmaal, hvad er den centrale grund til at i laver en ny hjemmeside?  Har du nu opnaaet det?

Jeg haaber ikke at jeg med ovenstaaende har vaeret unoedig kritisk.  Det har ikke vaeret min hensigt, men at komme med nogle bemaerkninger der forhaabenligt kan vaere til lidt nytte.

Jeg har med vilje endnu ikke kikket paa de andre kommentarer.  Det undlader jeg altid for ikke at blive forhaands paavirket.  Dem kikker jeg paa nu.
04. februar 2010 - 09:17 #4
Kommentar til kommentar.  Jeg fik ikke selv indtruk af for taetpakket.  Det er korrekt at der er dobbelt menu hvor den ene maaske kan spares for at give pladst til andet, eller til luft.  Fordi jeg nu hved lidt mere om "hvad siden handler om" er det ikke mit indtryk at salg af produkter er en hovedsag (men "salg af teknologien hvor produkter kun er et enkelt element og sandsynligvis slet ikke kan anvendes af de der ikke har sat sig ind i teknologien) saa et soegefelt synes mig, i denne sammenhaeng, mindre relevant. Igen, emfr08ab, det er ikke for at vaere negativ men for at bringe det i perspektiv.
Avatar billede drinkit Praktikant
04. februar 2010 - 09:18 #5
100 Tak for inputtet Christian.
Jeg har ikke været specifik nok:

Målgruppen er Fysioterapeuter som tilbyder Re5 behandlingen.
Jeg skal ud og tilbyde klinikkerne denne hjemmeside, så de bliver mere synlige på nettet (SEO). Det er vores PUSH strategi på dette område - så vores produkt bliver mere benyttet.

Vores hjemmeside bliver som den er - men vi har med vilje forsøgt at holde en rød tråd mellem denne og behandler-skabelonen (Den som denne tråd omhandler).

Dette ændre jo aspektet en del - men ikke desto mindre kan jeg bruge dine kommentarer til vores egen side- så mange tak :)
Smid endelig midlertidige svar - så lader jeg den lige stå et par dage mere, for flere nyttige kommentarer.

I er også meget velkomne til at komme med flere inputs - nu hvor jeg har forklaret mig mere specifikt!

Tak for tiden - God dag!
Avatar billede drinkit Praktikant
04. februar 2010 - 09:22 #6
Indskudt - så er dette kun alle første udkast - så billedemenuen skal fungere som en slaks undermenu - og ikke som nu, en kopi af hovedmenuen..

Altså, f.eks. "Om behandler"
så er billedemenuen eksempelvis:

- Historie
- Patient eksempler
- Ansatte
- Vision, mission og værdier

:=)
Avatar billede drinkit Praktikant
04. februar 2010 - 09:51 #7
Forresten har jeg også tilføjet en undermenu - som jeg langt fra selv er tilfreds med.
se: http://xup.dk/re5/2/index.php?side=nyheder

Jeres mening?
04. februar 2010 - 10:09 #8
(Jeg har allerede oprettet et svar, #3.)

Saa det gaar ikke ud paa at aendre siden http://www1.re5.com/ . Den side bliver staaende med maalgruppe "forbrugere" med skavanker. Det passer jo fint med kortet med behandlingssteder og at siden ikke omhandler produkter.  Men saa synes jeg AFGOERENDE at i mangler en kort tekst som den foerste appetitvaekker for Re5 teknologien.  Jeg ved sikkert at hvis jeg doejede med skavanker som ikke blev ordenligt afhjulpet af min traditionelle fysioterapeut og jeg saa googlede rundt saa ville jeg IKKE give mig til at se jeres videoer for at finde ud af hvad det var, jeg ville klikke videre.  Hvad der nok ville fange mig ville vaere en kort tekst saasom:  "Slidgigt?  Du skal gendanne .... ikke blot forsoege at genoptraene de slidte led!  Re5 teknologien blev udviklet paa [hvor det nu var] og er de sidste 10 aar med success blevet anvendt til ......  See video for yderligere oplysninger."

Du bad ikke om kommentarer til den bestaaende hjemmeside, men jeg kunne ikke dy mig.
04. februar 2010 - 10:11 #9
Ref #7 - nu har du tre menuer med delvis samme indhold.  Det synes jeg nok du skal rationalisere lidt.
Avatar billede drinkit Praktikant
04. februar 2010 - 10:45 #10
Tak igen, for god kritik.
Endnu en gang, så er alle 3 menuer bare layout mæssigt - ikke indholdmæssigt (intet på siden er indholdsmæssigt redaktionelt klart endnu!) - Ved godt at alle 3 menuer har samme indhold - og det er self. ikke meningen som nævnt i #6

Vh
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. februar 2010 - 05:00 #11
Grafisk set synes jeg egentlig at top-billedet er meget pænt - det har en god baggrund. Men virker det ikke en anelse uhyggeligt? Jeg synes det sender et dårligt signal.

Jeg savner lidt mere arbejde i selve webdesignet. Der mangler de små gode detaljer og finesser i menuen, baggrunden og rammer osv.

Nyheds-boksen til højre er så lille at den kommer til at ligne en undermenu. Kan man ikke gøre noget for at fremhæve den?

Tekstblokken er i bunden er meget bred og bliver tung at se og læse. Hvis du laver spalten smallere, og bruger den nye plads godt, så vil det være mere læsevenligt og indbydende. Måske vil det også hjælpe at lave kortere afsnit med nogle underoverskrifter.

Jeg har blot scannet de andre kommentarer, så jeg håber ikke at disse ting allerede er nævnt.
09. februar 2010 - 19:59 #12
drinkit - forventer du yderligere inlaeg?  Det sker sjaeldent med spoergsmaal der er en uges tid gamle og ikke har havt frisk aktivitet i adskillige dage.  Hvis ikke, saa vil jeg foreslaa at du lukker traaden.  Det giver god orden, og saa staar den ikke laengere som aaben i min liste af indlaeg.
16. september 2010 - 08:14 #13
drinkit, jeg proever lige en gang mere.  Du oprettede dette spoergsmaal og bad ekspertens medlemmer om, frivilligt og gratis, at kommentere dit layout.  Jeg (og andre) gjorde en indsats, men du er ikke kommet tilbage med reaktioner, og du har ikke lukket spoergsmaalet.  (I mellemtiden har du oprettet endnu et spoergsmaal, http://www.eksperten.dk/spm/902717 , som du har lukket, saa tiden er inde til at lukke dette spoergsmaal.)

Hvis du ikke kan bruge mit svar saa opret selv et svar og accepter det.  Men under alle omstaendigheder, luk spoergsmaalet, afslut hvad du startede, ryd op i hvad du begyndte.  Please.