Avatar billede cirkustelt Nybegynder
03. februar 2010 - 17:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afslutning af årsregnskab

Skal afslutte årsregnskab (2009) i SummaSummarum og har brug for lidt hjælp:

Jeg har i kontoplanen noget skyldig moms stående (beløb i salgs og købsmoms) og vil høre om disse skal føres til 66900 Skyldig moms før årsregnskabet afsluttes eller om det er ligegyldigt da det alligevel bliver en post under Kort fristet gæld til næste år (2010). Under "Overblik" er Opdater momskonti fadet ud så man ikke kan trykke på den.

En anden ting er om jeg skal tænke på skat af overskud allerede i regnskab før årsafslutning eller først i mit nye regnskab i år 2010?
Avatar billede ottobp Novice
04. februar 2010 - 20:56 #1
jamen du  kan gøre begge dele
men er det 31. dec.  og det falder sammen med  en momaperiode slut  så overfør da til 66900  så er de væk fra de andre konti

du behøves ikke at  gøre noget  ved skat  Det kan laves som en bogføring i 2009  senere  - og vil så resultere i en efterpostering til  overførsel til år 2010

mvh
Otto B. Petersen  certific. forhandler af SummaSummarum
wwww.ivaerksaet.dk  og  www.summasupport.dk
Avatar billede cirkustelt Nybegynder
14. februar 2010 - 23:58 #2
Tak for hjælpen. Fandt også ud af at programmet automatisk fører til konto 66900 hvis man beder om det men kunne ikke forstå det da jeg skrev spørgsmålet. Så igen, tak for hjælpen.