Avatar billede dork Nybegynder
02. februar 2010 - 20:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Beskrivelse af DataType char

Hej

Jeg sidder her og skal forklare hvad en char er.
Og jeg kan simpelthen ikke finde ud hvordan jeg skal formulere mig for at beskrive det bedst.

Nogen der kunne hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Dan
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2010 - 21:02 #1
En char er i Java et 16 bit heltal som normalt repraesenterer et tegn ifoelge Unicode mapningen fra tegn til heltal.

Da Unicode har over 100000 tegn defineret og 16 bit kun raekker til 65536 tegn, saa er der enkelte tilfaelde hvor der skal 2 char til 1 tegn.
Avatar billede dork Nybegynder
03. februar 2010 - 08:39 #2
Mange tak for det.. Det var lige det jeg skulle bruge..
Skal du have nogen point.. Er ny herinde, så ved ikke lige hvordan det gives... :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2010 - 14:58 #3
jeg skal foerst smide  et rigtigt svar som dette