Avatar billede Snigerens Nybegynder
31. januar 2010 - 01:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gamer bærbar til omkring 6-7000 kr.

Hej

Jeg står og skal til at købe en bærbar til omkring 6-7000 kr. Jeg skal primært bruge computeren til at gå på nettet, se film og så vil jeg gerne spille computerspil på den som fx. COD Modern Warfare 2. Størrelsen på skærmen må gerne være omkring 15.4" helst meget over eller meget under, men hvis den rigtige bærbar har en mindre skærm, så vil jeg også være åbenover den. Computeren må gerne bestå af en solid hardware, da jeg hele tiden flytter rundt i mit hus, hvilket jeg gerne vil gøre uden, at jeg skal passe for meget på den. Det er også meget vigtigt, at den bruger Windows 7 som styresystem.

andersheiden havde anbefalet mig at købe denne her bærbar:

6.477,49 en (( asus  N61Vn JX073V )) 16¨ tommer
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=364894&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=ASUSTeKCOMPUTER&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Det eneste problem er bare, at denne her bærbar desværre er udgået.

Jeg håber derfor, at I kan hjælpe mig med at finde en anden.

Mvh Mikkel :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 09:08 #1
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2010 - 10:19 #2
DELL med Corei5 cpu og Radeon HD 4570 grafikkort:
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=NRS15353&l=da&m_30=348717&oc=N0055804&rbc=N0055804&s=dhs

Acer med corei3 cpu og Radeon HD 5650 grafikkort:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=714838

HP med Core 2 duo cpu og Radeon 4650 grafikkort:
http://www.pricerunner.dk/pi/27-2554080/Baerbare/HP-Pavilion-DV61340-Intel-Core-2-Duo-T6600-2.2GHz-4GB-500GB-LED15.6-DVDRW-Win-7-Home-Premium-Produkt-Info

Corei3 / corei5 er nyeste processor fra Intel og de udvikler ikke så meget varme som f.eks core 2 duo og de er mere strømbesparende i batteridrift.

En hel anden mulighed var jo at spare nogle flere penge sammen og f.eks købe denne:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision
Avatar billede Snigerens Nybegynder
06. februar 2010 - 12:25 #3
Tak for de hurtige svar. Jeg har desværre ligget syg den sidste uge, derfor har jeg ikke kunne se på det før nu. Men jeg vil se på det med det samme :)
Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2010 - 08:09 #4
Avatar billede Snigerens Nybegynder
15. marts 2010 - 21:34 #5
Jeg kan kun give point for det sidste indlæg, der er kommet i denne tråd, er det fordi, de ander indlæg er kommentarer og ikke svar?

Haverslev, kan du forklare mig, hvad forskellen er på:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99623&gruppe=PCnotevision

og

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision

som du selv har linket til?
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2010 - 21:52 #6
Forskellen er:

Begge er stort set ens, men Topmodellen er udstyret med følgende, som derved gør den bedre og dyrere end den anden.

SSD 128Gb disk istedet for en traditionel harddisk
en SSD disk har ingen bevægelige dele og fungere på samme måde som et Flash kort

8Gb ram mod den andens 4Gb

Bluray combo drev mod den andens Multi DVD drev
Et multi DVD drev kan IKKE læse bluray skiver, hvorimod at Bluray drevet kan læse/skrive på alle skiver.
Avatar billede Snigerens Nybegynder
15. marts 2010 - 22:04 #7
Jeg spørger forkert. Jeg kan godt læse mig frem til forskellen, som du har skrevet sort på hvidt, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det kan betale sig at købe den dyre computer frem for den mindre dyre. Altså kan det betale sig at have de 8 gb ram i computeren i stedet for de 4 gb, og hvad er den store forskel ved harddisken, jeg synes nemlig, at den er lidt lille, og at den hurtigt kan blive fyldt op.

Derudover tænker jeg lidt på, om det grafikkort, der er sat i computeren er godt nok. For som jeg ser det, så er det et af de lidt svagere ting ved computeren.
Avatar billede Snigerens Nybegynder
15. marts 2010 - 23:15 #8
Hvad med denne her Asus bærbar: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=asus&pid=695376 kontra topmodellen fra mm-vision?
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2010 - 10:18 #9
SSD diske er meget anvendelige når der skal afvikles ting hurtigt fra disken - det være sig f.eks 3D grafik og spil.
Ulempen er selvfølgelig størrelsen, da SSD diske er dyrere og store SSD ER meget dyre.

Det er altid godt at have godt med ram, men for at afvikle ram over 4Gb, så skal OS også være 64bit.
Ved f.eks grafikkrævende 3D programmer osv. - der kan 4gb hurtig blive forlidt.
Hvis man bruger maskinen til f.eks rendering, så er det bedst med mange ram og en quad core cpu, som f.eks Core 17 720QM

Ang. Asus`en, så kan den max kører med 4Gb ram - dvs. der kan IKKE puttes mere i den.

Grafikkortet - Nvidia GTX 260 er et rigtig godt Class 1 grafikkort og er meget bedre end det Class 2grafikkort der er i MM-vision maskinen.
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2010 - 10:20 #10
Avatar billede Snigerens Nybegynder
18. marts 2010 - 21:51 #11
Tak for svarene på mine spørgsmål. Nu skal jeg lige overveje, hvilken bærbar, jeg skal have.
Avatar billede haverslev Novice
19. marts 2010 - 10:09 #12
Når du har overvejet, så husk at lukke spørgsmålet.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3