Avatar billede syro Nybegynder
29. januar 2010 - 23:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Er min størmforsyning til min eksterne harddisk død? hvis ja mangler hjælp til at finde en ny

Ja jeg forsøgte lige at sætte min Western digital eksterne harddisk på 500 Gb men den ville ikke "tænde" uanset hvilken pc den blev sat til.

Så lagde jeg mærke til at størmforsyningen til den kun tændte dioden i den kort og derfor vil jeg være sikker på at det er den der er defekt

Hvis det er den som er defekt, håber jeg lidt på i kan smide et link til mig med en web-shop der sælger nogen til så billige penge som muligt så den kan komme til at køre igen :) der står følgende på min størmforsyning

100-240v
50-60Hz 0,85A

Hvis i skal bruge nogen flere tal må i sige til :)

Håber på hurtig hjælp så jeg kan komme til at bruge mit data igen :D

Mhv Syro
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2010 - 23:48 #1
Hvilken spænding kører den ud med? 12 volt??
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2010 - 23:50 #2
Du har oprette 2 spm på emnet. Luk det ene igen ved at lægge et svar og selv acceptere det.
Avatar billede syro Nybegynder
29. januar 2010 - 23:50 #3
Under output er der en sætning med en firkant så står der forkortelsen L.P.S også 12v = 1,5A

Det mest irriterende er jeg ikke kan huske hvilke tal af dem der står på min psu det er der er "vigtige" så jeg får en ens psu til min harddisk.
Avatar billede syro Nybegynder
29. januar 2010 - 23:51 #4
Jeg kan kun se det er indlæg :S tror min browser har fucket op oprettelsen. . kan du evt. linke til det andet emne så jeg kan lukke det?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2010 - 23:53 #5
http://www.eksperten.dk/spm/900001
Er det ikke det samme du spørger om her??
Avatar billede syro Nybegynder
29. januar 2010 - 23:55 #6
Sådan så er det spørgsmål lukket :)

Kan du hjælpe mig med at finde en ny psu :D?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 00:02 #7
En Psu er jo en strømforsyning til stationaær computer. Det du skal have, er det ikke en strømforsyning med ledning som disse:
http://www.printermaster.dk/PSU/powersupplies.htm
Se nestnederst til venstre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 00:05 #8
Hvis du har en stationær computer, kan du kontrollere om selve harddisken i den eksterne er defekt, ved at tage den ud af kabinettet, og montere deb direkte til pc.
Avatar billede syro Nybegynder
30. januar 2010 - 00:05 #9
Kan du ikke kopiere hvad artiklen hedder som jeg skal bruge da jeg kan se der er mange kategorier og jeg ikke ved om det er en strømforsyning til en bærbar jeg skal bruge eller hvad det er :)?
Avatar billede syro Nybegynder
30. januar 2010 - 00:10 #10
Er det den universal størmforsyning der er i venstre side nummer 2 helt nederst ? med følgende tekst

  Strømforsyning 1500 mAh 9-24 V

Stabiliseret AC/DC med max. 1500 mA
Input 230 Volt
Output 9-12-15 Volt ved 1500 mA
18-20 Volt ved 1200 mA
24 Volt ved 1000 mA
CE og GS godkendt
Med 7 vinklede stik

NTS 924 max 1500 mA - 3,5mm stik - 2,35x0,70mm DC stik - 3,50x1,40mm DC stik-4,00x1,70mm DC stik - 5,00x2,10mm DC stik - 5,50x1,50mm DC stik
- 5,50x2,50mm DC stik

Vil bare være helt sikker på jeg for bestilt det rigtige :)
Avatar billede syro Nybegynder
30. januar 2010 - 00:13 #11
Jeg har ikke lige pt mulighed for at tjekke harddisken i en stationær pc desværre :(
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 00:17 #12
Det vigtige for dig er at forsyningen leverer 12 volt, og at den ved denne spænding yder 1,5 ampere.
Her er en der yder 2,5 A ved 12 Volt:http://www.avxperten.dk/diverse/universal-stroemforsyning/universal-stroemforsyning-baerbar-%28stabiliseret%29-35w.asp
Med forsyningen er er adapterstik der skulle passe i din harddisk.
Det eneste du skal være opmærksom på, er at den skal være indstillet til 12 volt når du skal bruge den. Kan også bruges som forsyning til bærbar computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 00:19 #13
Er denne ikke lige det du vil have, kan du søge på "Universal strømforsyning 12 volt", og lede videre derfra. Husk at forsyningen skal have 220 volt som indgangs spænding når du bestiller. Man kan nemlig også købe nogle man kan sætte i cigaret stikket på en bil.
Avatar billede syro Nybegynder
30. januar 2010 - 00:21 #14
Jeg siger mange tak for hjælpen :) så blev jeg klogere på det :D smid et svar så du kan få dine points :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2010 - 00:23 #15
Held og lykke med det.
Avatar billede thov Forsker
30. januar 2010 - 00:44 #16
USB kabinetter til 3,5" harddiske (For det er vel sådan een det drejer sig om), har ofte et rundt 4- eller 5-benet strømstik (+5V og +12V).

De findes i handelen i 'løs vægt', men et helt nyt kabinet (incl. strømforsyning) koster nogenlunde det samme, så skrot det kabinet du har, og smid harddisken i et helt nyt.

For hvad nu hvis det er elektronikken i kabinettet som er stået af ?
Så vil pengene, kun til en strønforsyning, være spildt, for der følger altid en med, sammen med det nye kabinet.