Avatar billede jjepsen Nybegynder
28. januar 2010 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DIT eller DAT ??

Hej

Var egentligt ude ved Fona for at købe en bærbar - og havde faktisk bestemt mig for en MacBook Pro 13" (MB991)
2.53GHz/4GB/250GB til 11 kilo.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=40&ikey=465

Men så ser jeg den her SONY NOTEBOOK VAIO VGN-NW21MF - som ganske vist ikke kommer helt op på siden af Mac - men som jo også "kun" konster 6 kilo.
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4400120180

Nu er de ikke for starte en "religionskrig" ved at spørge om jeg skal vælge Mac eller PC'er - men er der nogen som har en mening om det egengtlige spørgsmål som er:

Tidligere har jeg altid hørt, at hvis det drejer sig om grafik og billedbehandling (hvilket den fortrinsvis skal anvendes til), så skulle man have en Mac. Nu har jeg imidlertid brugt lidt tid på at læse om emnet, og jeg synes den gennemgående mening er, at Mac'en ikke er specielt bedre (hvis overhovedet) og at det er et levn fra en fjern fortid.

Kort spurgt er sådan en sag 5 kilo "bedre" end f.eks. den nævnte SONY, som jo trods alt rent specifikationsmæssigt ligger ret tæt op af Mac'en ?

M.v.h.
John
Avatar billede thov Forsker
28. januar 2010 - 15:33 #1
Spørger du en HA-rocker hvorfor han kører på Harley-Davidson, er svaret: "Sådan een SKAL man ha' ".

Spørger du 'kreative' (reklamefolk m.fl.) om MAC, er svaret præcis det samme: "Sådan een SKAL man ha' ".

I begge tilfælde findes der glimrende alternativer, men man er kun accepteret i 'klubben', hvis man har den rigtige 'hardware'.

Der er også 'regnedrenge' som sværger til HP lommeregnere med 'omvendt polsk' notation.
Det bevirker, at regnefejl-procenten er tårnhøj, men det undskyldes med, at det er en intellektuel måde at regne på... ROFLMAO
Avatar billede drenriza Nybegynder
29. januar 2010 - 08:36 #2
Hvad skal du bruge computeren til?
Avatar billede jjepsen Nybegynder
29. januar 2010 - 08:55 #3
Jeg leger lidt med fotografering, så den skal hovedsageligt bruges til billedbehandling - og fotobehandlingsprogrammer - f.eks. Photoshop og lignende.
Avatar billede jjepsen Nybegynder
14. april 2011 - 10:39 #4
Slukker og lukker - synes ikke lige der var nogle svar jeg kunne bruge !