Avatar billede tera Nybegynder
17. juli 2001 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

rpcss.exe??

Jeg har fået en popup fra min zonealarm hvor rpcss.exe bliver nævnt.
Jeg har senere læst at noget med den kan give ubegrænset adgang til min PC!!
Filen ligger på en HD, men jeg ved ikke om den skal være der!!!
Kan nogle bekræfte det!!!
Avatar billede kapla Nybegynder
17. juli 2001 - 21:43 #1
www.cexx.org/rpc.htm+rpcss.exe+&hl=da" target="_blank">http://www.google.com/search?q=cache:yOYnh6o6FS0:www.cexx.org/rpc.htm+rpcss.exe+&hl=da
Avatar billede tera Nybegynder
17. juli 2001 - 21:44 #2
Det samme sted har jeg læst det, men kan nogle bekræfte det!!
Avatar billede msu Nybegynder
19. juli 2001 - 13:08 #3
Det er helt korrekt, rpcss.exe er endnu en \"remote controller\" ting...

Hvis du ikke selt bruger den så ville jeg nok
anbefale at du sletter den (læg mærke til at den sikkert har lagt sig andre steder i dit system).

www.centralcommand.com mener jeg godt kan finde og slette den.

-Morten
Avatar billede bjd Nybegynder
27. juli 2001 - 23:16 #4
Som der står i artiklen nævnt øverst, skal filen ikke slettes såfremt man bruger Windows NT / 2000.
Avatar billede bjd Nybegynder
27. juli 2001 - 23:20 #5
Det bruges som nævnt af OS\'et.
Der kan dog selvfølgelig være lagt en trojansk hest ind med lige netop det navn, fordi programmet findes, så sletter brugeren det ikke.
Det er dog mere sandsynligt at programmet bare forsøger at lave noget lovligt.
Men det er korrekt at man med RPC-programmer kan få adgang til hele computeren, men kun hvis der er åbnet for adgang til denne fil eller den port som denne fil lytter på.

Kontakt mig hvis du har spørgsmål til mit indlæg, da det kan være lidt svært at forstå.
Avatar billede tera Nybegynder
22. november 2001 - 19:42 #6
tak for jeres indlæg, I må dele pointene!