Avatar billede tumel Nybegynder
17. januar 2010 - 00:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C# bog?

Hey, jeg skal i gang med at programmere i C#.

Kan i anbefale en god idiotsikret bog i C# helst på dansk, men ikke et krav.

Eller en hjemmeside som javabog.dk bare til C#?

På forhånd tak
Avatar billede muddi Praktikant
17. januar 2010 - 00:57 #1
Hvad vil du gerne programmere i C# (web eller programmer)? Hvilke programmeringssprog har du brugt tidligere?
Er du begynder?

I min egen bogreol har jeg;

Beginning C# 2008 From Novice to Professional
af Christian Gross
ISBN 9781430210337

Beginning C# 2008 Databases From Novice to Professional
af Vidya Vrat Agarwal og James Huddleston
ISBN 9781590599006

Beginning C# 2008 Objects From Concept to Code
af Grant Palmer og Jacquie Barker
ISBN 9781430210887

Bøgerne er godt nok på engelsk, men sproget er ikke så svært. Det meste er jo fagtermer og de er alligevel gode at kunne på engelsk ;) Det gør det lettere for dig at søge hjælp i MSDN og og i diverse fora hvis du kender de engelske begreber.

Hvis du har brug for en dansk fortolkning af begreberne vil jeg anbefale, selvom der her bruges Java som sprog, kan den sagtens anvendes ved C#. Den handler mere om OOP end om Java. Personligt kender jeg ikke meget til java, men syntaksen minder tilpas meget om C# til at det giver mening.

Objektorienterede Begreber
af Matt Weisfeld
ISBN 978877884345517

Velkommen til C# og Happy Coding!
Avatar billede Syska Mester
17. januar 2010 - 00:59 #2
Og hvis overstående ikke er nok, så søg efter "bog" i C# kategorien, så kommer der også en masse frem.

// ouT
Avatar billede tumel Nybegynder
17. januar 2010 - 01:05 #3
Jeg har aldrig programmeret noget seriøst tidligere... Så C# er det første jeg begynder på, og det er programmer jeg skal programmere... og tak for boglisten, de ser ret nyttige ud :)
Avatar billede muddi Praktikant
17. januar 2010 - 01:18 #4
De har ihvertfald fået mig godt i gang. Listen over fejlkøb kan du også få... Den er endnu længere ;)

Du kan også bruge Google Books eller finde dem som e-bøger
http://www.ebooks-space.com/ebook/1217/Beginning-C%2523-2008:-From-Novice-to-Professional.html
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2010 - 04:53 #5
Forlaget Wrox har udgivet en hel del .NET bøger. Dem jeg har er rimeligt pædagogiske. Deres "Beginning Xxxxx" henvender sig til dem uden programmerings erfaring.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 03:01 #6
tumel?