Avatar billede weblance Nybegynder
16. januar 2010 - 18:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vil I komme med jeres vurdering?

Hejsa eksperter!

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside til en tøjbutik på Færøerne - www.daddan.net

Der er stadig en del der skal laves, men grundskallen er så nogenlunde på plads.

Jeg ville være rigtig glad for at få noget feedback.

På forhånd tak.

/Carl
16. januar 2010 - 20:05 #1
Feedback paa hjemmesiden - ikke saa laenge du ikke giver feedback paa dine egne aabne spoergsmaal.  Med den lange raekke af spoergsmaal du har ladet forblive aabne skoenner jeg at der er en stor chance for at hvis jeg investerer tid paa dette spoergsmaal vil jeg ogsaa blive haengende i et evigheds-aabent spoergsmaal.  Luk dine gamle spoergsmaal, det kan du goere paa en halv time, og saa kan vi snakkes ved.
Avatar billede weblance Nybegynder
16. januar 2010 - 20:44 #2
Tak for din kommentar Christian - point taken :)

Nu har jeg lukket de tråde jeg kan og afventer svar på dem jeg endnu ikke kan lukke - skal nok sørge for at få dem lukke så snart der ligger et svar jeg kan acceptere.

Skal vi snakkes ved nu?
16. januar 2010 - 22:54 #3
Ja, du har vaeret ved at lukke spoergsmaal.  Du er nu paa toppen af toplisten af points paa grund af alle de udestaaende points du fik hjem fra doede spoergsmaal.

For at kvalificere mig lidt googlede jeg paa Faeroerne (det er svaert at skrive paa et engelsk tastatur.)  Jeg fik det indtryk at infrastrukturen nu om dage, til forskel fra aar tilbage, er saa udbygget at 90% af befolkningen nu lever i hvad wikipedia kalder en distribueret by hvor man med en rimelig indsats kan komme rundt, ikke som Groenland der er delt op i fysisk separerede samfund.

Noget af det jeg ser efter naar jeg kikker paa websider er om det er tydeligt hvem den ene procent (eller mindre) af web-surferne der skal indfanges (hvis en hjemmeside proever at vaere alt for alle drukner den simpelthen i larmen)  eller udtrykt anderledes hvem hjemmesidens maalgruppe er og hvad derer det centrale budskab.

Fordi hjemmesiden, som du selv siger, for naervaerende er en grundskal (kun forsiden plus navnenene paa undersiderne) er det lidt svaert at bedoemme, for eksempel, hvordan det forsiden giver udtryk for passer med indholdet af undersiderne. Jeg vil foreslaa at du opretter et nyt spoergsmaal naar du har det foerste udkast til alle siderne.

Det drejer sig om en toejbutik, sandsynlig en fysisk butik (ingen tegn paa bestillings- og betalingsformulerer) som folk gerne skal komme og besoege (hvilket synes at vaere muligt ifoelge min googling.)  I den forbindelse synes jeg godt om farvevalget - gennemgaaende varme farver der i forbindelse med de runde former og fonts i overskriften  vil staa godt til solide varme uldne klaeder til det lidt vaejrbidte klima, dagligklaeder til yngre mennesker.  (Hvis vareudvalget er formelle moderigtigt toej til konservativt klientel er forsiden's design forkert.) Jeg kan ogsaa godt lide at forsiden er rolig og at du har undgaaet bevaegende billeder og alt for indviklet design.

Jeg skulle lede lidt efter menuen.  Goer det mere tydeligt, for eksempel lade det fylde hele sidepanelets bredde og placer menu-items i firkanter, maaske firkanter med afrundede hjoerner for at passe med resten.  Og saa skal de nok skifte farve naar der klikkes.

Men hvorfor skal folk nu lige komme til jer?  Hvad goer jeres butik speciel, hvad kan i goere for mig, hvad har i som jeg lige bestemt oensker mig men ikke var klar over?  Det fortaeller du egenlig ikke paa forsiden.  Hvis jeg faldt over siden under tilfaeldig surfen ville jeg sikkert ikke engang opdage at det drejede sig om toej.  Filmstrimlen fylder en masse men siger for lidt.  Smid den vaek og goer saa billederne stoerre (eller vaelg andre) saa det er tydeligt hvad det drejer sig om.

Jeg haaber mine tanker er til nytte, og jeg haaber ikke at jeg har vaeret alt for negativ.  Held og lykke med butikken og med hjemmesiden.
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2010 - 02:39 #4
Hej Carl,

Jeg er enig i at filmstrimlen skal væk. Den forvirrer, fordi man kan tro at det har noget at gøre med film. Som grafiker synes jeg ikke at hjemmesiden fungerer så godt. Det skal gøres mere enkelt og stilsikkert. Jeg kan egenlig godt lide cirklerne, men der er bare for mange af dem og for lidt af en anden slags grafik.

Det bedste du kan gøre er nok at finde 5-6 hjemmeside, som gør det godt og lure nogle tricks af med hensyn til webdesignet og opbyningen. Hjemmesiden skal gøres mere troværdig og professionel.
Avatar billede weblance Nybegynder
20. januar 2010 - 18:25 #5
Takker for jeres input det var til stor hjælp! Smid et svar begge to, så får i point :)
20. januar 2010 - 20:34 #6
Svar fra mig.
20. januar 2010 - 23:13 #7
Det kom ikke ud som et svar.  Jeg proever igen.
23. januar 2010 - 21:00 #8
weblance, er det ikke tid til at lukke spoergsmaalet?  Du har konkluderet, takket for input, og bedt om svar.  Du fik kun et svar. Hvis du vil dele points kunne du selv lave et spoergsmaal der tager nogle points tilbage saa du kan give dem hvis du faar flere svar og acceptere mit svar for resten.  Saa er der ryddet op, og saa staar spoergsmaalet ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.