Avatar billede ziron Nybegynder
17. juli 2001 - 11:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

noget galt med mit SB audio pci 128, hjælp????

det er sådan at jeg har kørt med 98 i lang tid og der har der ikke været nogen problemer med mit lydkort (Sound Blaster Audio PCI 128). og så nu har jeg lige installeret win2000 på min maskine og så nu når det er at jeg får en popup-menu frem (fx. trykker på start knappen) kommer der sådan en skratte lyd, og det er jo ikke særlig sjovt at høre på hele tiden, så hjælp???

/ZIRON
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2001 - 11:08 #1
Hvad med at slå lyde windows standardlyde fra i kontrolpanel > Multimedie
Virker kortet med musik, spil osv...

Har du prøvet at downloade de nyeste drivere? http://www.soundblaster.com/products/sb128/
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juli 2001 - 11:10 #2
ja det virker fint nok med lyd og alt det der, og det er ikke en lyd (.wav eller noget ligende)???

har prøvet at downloade og det hjalp ikke???

/ZIRON
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2001 - 11:12 #3
Du er sikker på at det er w2k drivere?
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juli 2001 - 11:13 #4
yes ehlt sikker men kan godt prøve en gang til...

/ZIRON
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2001 - 11:14 #5
I så fald kunne det måske være en ide, blot at bruge w2k\'s standard drivere?
Avatar billede activity Nybegynder
17. juli 2001 - 11:15 #6
hej

jeg har haft samme problem med mit sb 128 da jeg gik over til 2000, jeg vidste ikke hvad jeg skulle jeg havde de nyeste driver og alt det der så jeg formaterede den en gang til og så virkede det nu køre det fnt, jeg ved ikke hvad jeg gjore galt før men nu har den ikke den skratten, prøv at formater igen eller lig 2000 oveni og har du installerret alle komponenter til dit sb 128...???
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juli 2001 - 11:15 #7
måske man kunne da også prøve dem...

prøver lidt af det hele...

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juli 2001 - 11:19 #8
activity >> okay lyder underligt, men man kunne da prøve, men jeg har det sådan at jeg ikke rigtig gider det da det er at jeg lige har fået installeret. men hvis det er den enste løsning, så kan jeg vel blive nød...

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juli 2001 - 11:22 #9
activity >> og nej ikke alle tingne, gider ikke have alt deres lort...

/ZIRON
Avatar billede activity Nybegynder
17. juli 2001 - 11:23 #10
okay

det var bare hvad jeg gjorde og det virkede, og det tager heller ikke så lang tid at ligge det oveni samt formater det synes jeg ikke.... men det er jo forskelligt
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
17. juli 2001 - 12:20 #11
prøv at smide dit lydkort ud fra enhedshåndteringen, når du så genstarter maskinen, så se efter i bios at \"Plug n\' Play OS\" er disabled, start maskinen op igen og lad win2k installere kortet
Avatar billede ziron Nybegynder
19. juli 2001 - 00:13 #12
jeg har selv fundet ud af hvad der var galt, det var at mit grafikkort og lydkort kørte på samme irq, det kunne ikke blive helt perfekt da det er at der er for meget bevægelse på mit bundkort, nok pga. mit via chip-set.

/ZIRON