Avatar billede Hererjeg Nybegynder
12. januar 2010 - 17:06 Der er 8 kommentarer

Hjælp til at finde digitale kanaler

Hej

Jeg kom glad hjem i går med mit sprit nye Sony 40" - KDL-40W5500 lcd fladskærms tv og satte det i antenne stikket. Jeg har Yousee kabelnet (grundpakken). TV´et skulle indeholde alt det rigtige:
Digital TV Tuner DVB-C, DVB-T
MPEG Profiler og Niveauer MPEG4 AVC/H.264 HP@L4
MPEG Dekoder MPEG-4
Display Format 1080p (FullHD)

Jeg har fundet netværksnummer på Yousee hjemmeside og søgt efter kanalerne både digitalt og analog. Og rigtig mange kanaler kommer frem, men hvorfor pokker kan jeg ikke få de digitale kanaler frem?

Hjælp en kvinde i nød!
På forhånd tak
Hilsen Hererjeg
Avatar billede store-morten Ekspert
12. januar 2010 - 17:20 #1
Er der ikke en knap på fjernbetjeningen der skifter mellem analog/digital
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2010 - 17:34 #2
YouSee skriver her hvad man skal være opmærksom på: http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=22337

Og her er de kanaler der er i (bl.a.) grundpakken: http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_spk

Hvilke kanaler mangler du?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2010 - 17:48 #3
Jeg kan huske en anden bruger her på siden, der blev snydt så vandet driver med sit Sony TV - han skulle nemlig tage de digitale MPEG4 signaler ned fra luften. Men hans TV´s MPEG4 dekoder dækkede kun DVB-C tuneren, og ikke DVB-T tuneren.

Jeg kan fornemme på specifikationerne http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w5500/tab/technicalspecs#pageType=Overview at det samme gælder dit TV:

"Se digitalt TV med den integrerede digitale jordbaserede tuner til standard opløsning (MPEG-2, modtager også analogt)
Se kabel-TV med den integrerede digitale kabeltuner (afhænger af land og kun med understøttede operatører)".

Så det er vigtigt at du sikrer dig at det er DVB-C tuneren du benytter (nej, jeg aner desværre ikke hvordan). Ellers kan du ikke se de digitale MPEG4 signaler.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. januar 2010 - 18:04 #4
Fra brugsforviringen:

20 DIGITAL
Tryk for at vise den digitale kanal, der sidst
blev set.
Ved visning af billeder fra tilsluttet udstyr:
Tryk for at vende tilbage til normal TVfunktion.
21 ANALOG
Tryk for at vise den analoge kanal, der sidst
blev set.
Ved visning af billeder fra tilsluttet udstyr:
Tryk for at vende tilbage til normal TVfunktion.
Avatar billede sascha Nybegynder
13. januar 2010 - 08:04 #5
På mit bravia kan man lave en hurtig søgning,(som giver få resultater), og en grundig søgning, som er den der virker.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. januar 2010 - 21:39 #6
Har du fundet de digitale kanaler?
Avatar billede Hererjeg Nybegynder
20. januar 2010 - 08:16 #7
Hej Morten,

Undskyld jeg ikke har svaret dig (og I andre, der har forsøgt at hjælpe mig). Nej jeg fandt dem ikke, og har derfor returneret fjernsynet. Uanset hvordan jeg søgte digitalt - med eller uden netværks ID (og frekvens) kom den kun frem med 37 digitale kanaler, hvoraf jeg kunne se de 5. Det var jo ligesom ikke det, der var planen med at købe et nyt tv, så den røg retur.
Tak for hjælpen
Hilsen hende - nu uden tv :-(
Avatar billede store-morten Ekspert
20. januar 2010 - 09:13 #8
Okay.

Du lukker et spørgsmål hvor ingen af svarene kunne bruges, ved at selv lægge et svar og acceptere dette.

Held og lykke med at finde et tv der dur ;-)