Avatar billede staal Praktikant
11. januar 2010 - 08:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

PC starter ikke korrekt op

Når jeg starter lyder den rigtig og HDD starter op.
Der er ikke noget på skærmen og cd drev vil ikke lukke op.
Det er sket idet jeg ville tage backup af HDD, som jeg tilsluttede en anden maskine for at redde dokumenterne.
Jeg satte HDD retur i pc.en og har haft RAM ud for at se størrelsen - andet er ikke gjort.
Hvad kan være gået galt ?
Avatar billede staal Praktikant
11. januar 2010 - 08:21 #1
Der er ikke kontakt til skærmen - har prøvet en anden skærm og ligeledes andre RAM, samt på det blå og hvide skærmstik!!!!
Avatar billede Jensen DK Novice
11. januar 2010 - 08:42 #2
Fjern den strømførende ledning fra komputeren i 1o minutter tryk nogle gange på startknappen, saml igen og start op på ny.
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 07:45 #3
Virkede ikke - andre gode ideer
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 08:10 #4
Sikker på at alle ledninger sidder rigtigt, du kan godt have fået skubbet til et par stykker, sidder grafikkortet helt inde i sokkelen ledningen til skærmen sidder den også helt inde med bekke skruer spændt.
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 08:12 #5
Jeg synes alt sidder rigtigt.
Den starter op med går ligesom i dvale efter 20 sec.
Cd drevet vil heller ikke åbne
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 08:18 #6
Kører cd drevet på samme ledning som HD eller bruer du S-ATA HD.
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 08:19 #7
CD kører på sin egen - de 2 HDD på den samme
Jeg har ikke ændret på måde de sidder eller flytte jumpere
Har haft en RAM klods mere i og prøvet med en anden i slot 1
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 08:27 #8
Gå ind i bios og sæt cd drevet til første boot, du skal have cd drevet til at virke så du kan lave en reparer med din installationsskive.
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 08:32 #9
Der kommer ingen signal til skærmen, så kan jeg ikke gå i bios
CD drevet vil ikke åbne, så det med skiven og også svært.
Lidt tricky synes jeg
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 08:34 #10
Kan du måle om der er både 5v. og 12v. til harddisk og CD drev brug et multimeter.
Da du var inde og rode i dyret havde du så fat i et vandrør/radiator inden du rørte noget, sådan så du er blevet afladet?
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 08:39 #11
Desværre kan jeg ikke måle og nej jeg tog blot strømstikket fra, hvilket jeg altid gør.
Kan man på nogen måde aflade eller resette pc.en
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 08:41 #12
Har du mulighed for at låne et grafikkort som du kan prøve, bare for at udelukke at det er defekt, det med cd drevet og ingen billed hænger ikke rigtigt sammen, lyder som to fejl eller et defekt bundkort.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 08:42 #13
Du kan lave ulykker ved ikke at blive afladet inden at du piller indeni en komputer.
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 09:06 #14
Når jeg starter uden RAM klods, så starter den fint og går ikke i dvale og CD rom virker?? - den bibber ikke som normalt uden RAM, men det skal de måske heller ikke mere
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 09:10 #15
Der er 2 blå og 2 sorte slots på bundkortet til RAM
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 09:38 #16
HAr fundet manualen til bundkortet og prøver med frisk RAM
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 10:31 #17
Nu starter PC op, men ikke reaktion på skærm, mus eller tastaturet? nogen gode ideer eller erfaringer med dette?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2010 - 14:43 #18
Jeg er bange for at du har fået lavet ulykker, har du prøvet at fjerne det runde batteri i bundkortet samt el ledningen vente 10 min starte op igen.
Avatar billede staal Praktikant
12. januar 2010 - 17:03 #19
Ja - alt synes jeg er prøvet - tror at RAM porten er brændt af
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2010 - 07:09 #20
Du kan nemt have lavet noget galt da du havde rammene ude første gang, så det er måske et nyt bundkort og nye ram du skal have fat i, hvis du har en sokkel til ram som du ikke har prøvet endnu, så prøv lige.
Avatar billede staal Praktikant
13. januar 2010 - 08:20 #21
Tak for hjælpen - jeg har stor gavn af dine inputs
Avatar billede Jensen DK Novice
19. august 2010 - 07:49 #22
Da du har haft stor gavn af mine inputs, var det så ikke mig som skulle have haft de udlovede point?