Avatar billede hwg Nybegynder
04. januar 2010 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev

Jeg har købt en hvid macbook (med runde hjørner) her kort før jul. Det undrer mig, at DVD-drevet først tager fat i skiven, når den er ca. 5-7 mm fra kanten.
Jeg synes at huske fra andres Macbooks, at drevet tager fat, når skiven er godt og vel halvvejs inde. Derfor er det , at jeg bliver nervøs for, at det ikke står helt godt til med drevet.
Hvor langt inde skal skiven være, før drevet hiver den helt ind på den nye model macbook?

OG så kom jeg til at holde computeren på højkant mens den havde en skive i drevet, hvilket resulterede i, at drevet begyndte at sige en lyd (jeg synes det lød som en skive, der stødte ind i noget på sin vej rundt i drevet).
Er det et problem, eller er det noget, jeg bør forvente af den, og så i øvrigt lade være med at flytte computeren, når der kører en skive i drevet?
Avatar billede hwg Nybegynder
04. januar 2010 - 15:05 #1
Til dig, der synes mine spørgsmål er dumme: Grin endelig af mig, gerne højt og længe, men undlad venligst at kommentere med mindre du svarer på spørgsmålene. Det er spild af tid både din og min tid. Jeg spørger jo af den simple grund, at jeg gerne vil blive klogere.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. januar 2010 - 10:46 #2
Hej HWG
Jeg har selv:
3 år gammel hvid macbook
1 år (mindre) gammel Macbook alu
1 år gammel Mac mini

Alle 3 tager først fat i skiven på samme tidspunkt som du beskriver.
Begge mine macbook siger samme lyd hvis man tilter/vipper maskinen når drevet arbejder.

Altså: Det er fuldstændigt normalt.
Avatar billede hwg Nybegynder
06. januar 2010 - 20:11 #3
TAK! Så kan jeg springe et besøg hos Humac eller nogen over...
Hanna