Avatar billede hornhoff Nybegynder
03. januar 2010 - 18:58 Der er 5 kommentarer

Windows 7 - Hjemmenetværk, kan ikke se de andre pc'ere

Hej!

Vi har to stk. bærbare med Windows 7 - den ene med Home Premium og den anden med Ultimate.

Har trådløst netværk i huset via HomeTrio fra TDC.

Har tidligere virket fint med at de to pc'ere kunne se hinanden og bl.a. dele filer via Hjemmegruppe.

Nu kan vi så pludseligt ikke længere se hinanden, ej heller pinge hinanden.

Vi har samme arbejdsgruppe WORKGROUP og kan begge gå på internettet uden problemer.

Begge har McAfee installeret og den med Ultimate er netværksadministrator derinde. Kunne tidligere fint se den anden pc derinde, men ikke længere.

Hvis der logges på TDC routeren "Sagem Internet Gateway Device", så kan der der ses, at begge pc'ere er på.

Hvad "dælen" er der sket??
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 19:52 #1
Har du prøvet at slå din firewall fra?
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2010 - 01:16 #2
Er netværksregistrering slået til?
Start -> kontrolpanel -> Netværks- og delingscenter -> rediger avancerede delingsindstillinger -> slå netværksregistrering til.
Avatar billede hornhoff Nybegynder
04. januar 2010 - 11:04 #3
Nej, har ikke prøvet med firewall slået fra - det virkede fint før med den slået til... Men vil da give det et forsøg.

Ja, netværksregistrering er slået til på begge maskiner. Har prøvet at slå det fra, genstarte, slå det til og genstarte uden det ændrede noget.

Mærkeligt nok, kan Ultimate-pc'en nu se en anden Vista maskine, vi lige har startet op på netværket.
Avatar billede hornhoff Nybegynder
05. januar 2010 - 08:51 #4
Heller ikke noget held med firewall slået fra...

Problemet er kun, når maskinerne er tilsluttet det trådløse. Hvis de tilsluttes via netværksstik, så finder de hinanden uden problemer.

Nogen ideer?
Avatar billede behrentzs Nybegynder
01. november 2010 - 15:08 #5
ACL på Routeren tillader sikkert kun WLAN klienter netadgang, men ikke LAN adgang? var en mulighed at kigge nærmere på settings.