Avatar billede gaardbo Nybegynder
25. december 2009 - 18:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bundkortdriver ASUS P5KPL-AM

Jeg skal til at lave en clean installation af Windows 7. Jeg vil gerne have hentet de relevante drivere inden - specielt til bundkortet, da jeg ellers ikke kan komme på nettet og søge/hente de øvrige. Mit bundkort er ASUS P5KPL-AM SE. Men jeg har særdeles vanskeligt ved at finde en driver. Det hjælper ikke så meget at bruge ASUS automatisk driver-finder, da jeg jo stadif kører på XP. Kan nogen hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 19:15 #1
Har fundet en bios driver, som skulle understøtte alle versioner af windows:http://drivers.softpedia.com/get/BIOS/Asus/Asus-P5KPL-AM-SE-BIOS-0402.shtml
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 19:16 #2
Installering af bios driver er på eget ansvar, men der står all versions i beskrivelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 19:25 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 20:13 #4
Jeg mener den ligger i win7's eget Bibliotek under enhedshåndtering under netværk opdater driver lad mig vælge selv på en liste!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 20:27 #5
Poko1 han kører stadig xp, og vil hente driverne til win 7 INDEN han installerer. Så kan han jo ikke have dem allerede vel!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 20:56 #6
Som jeg skriver så ligger den i win7 og i øvrigt er win7 blevet fantastisk til selv at hente drivere jeg har det sat op på 3 maskiner og har kun haft en driver som ikke var standard og som jeg selv måtte hente de ene min bærbare dv7 1125oe de 2 andre en asrock og en asus!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
25. december 2009 - 21:46 #7
Tak foreløbigt - men det er ikke bios jeg søger, men bundkortdriveren. Nu downloader jeg for en sikkerheds skyld vista-driveren, og så vender jeg tilbage når jeg har lavet installationen af Windows 7.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
25. december 2009 - 21:49 #8
- og den der henvises til er jo bare realtek-driveren (til det indbyggede lydkort). Den bruget jeg slet ikke, da jeg kører med et Creative-lydkort.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 21:58 #9
Du er nu ikke nem at arbejde med!ikke et sted har du skrevet hvilket lydkort du har!!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
25. december 2009 - 23:41 #10
Sorry - men det er bundkortdriveren (IntelChipset-driveren) og lan-driveren (ikke den indbyggede lydkort- og grafikdriver). Og måske er det slet ikke et problem - jeg er ikke ekspert på de 'ædlere' dele i operativsystemer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 23:52 #11
#6
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 08:49 #12
Med henvisning til #4 og #6
her kan du se om din PC kan klare det ellers er der ingen grund til at søge videre!
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15
Avatar billede gaardbo Nybegynder
26. december 2009 - 11:12 #13
Det har jeg gjort inden jeg købte Windows 7 - min PC er helt klar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 11:26 #14
Så se dog at komme igang!Hi-Hi! Jeg er sikker på at du bliver glad for det. Jeg har kørt alt hvad der har været på markedet siden min første Sinclair i 1982 over Vic20 Comodore64 De første 386 Pcér Ets. Den finder simpelt hen alt og hvis der skulle mangle noget sætter Win7 det ind i en fil der selv med jævne mellemrum søger efter om der er nye drivere!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
26. december 2009 - 21:26 #15
Ja - men jeg vil have en hel uforstyrret dag til projektet, og det er først på mandag. Jeg har også uafbrudt været med siden Sinclair ZX Spectrum med 48 kb ram !!!!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
28. december 2009 - 22:37 #16
Så er jeg kørende - og uden problemer. Jeg fandt chipset-, lan- og audiodriver til 64-bit. Alt forløb strålende. Men 'hintene' var af god værdi. Kan man dele points? Jeg havde glæde af råd fra Jer begge. Send et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 22:45 #17
7,5 til hver?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
29. december 2009 - 12:50 #18
Gerne 15 til hver. Jeg ved bare ikke om det praktisk kan gøres sådan.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. december 2009 - 13:00 #19
Glem det nu er jeg ikke point jæger men vil bare hjælpe hvor det kan bruges så ser det jo også bedre ud i dit regnskab!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
20. august 2010 - 07:46 #20
Lukker
Avatar billede gaardbo Nybegynder
20. august 2010 - 07:58 #21
Lukker