Avatar billede Laerkholm Nybegynder
18. december 2009 - 16:58 Der er 3 kommentarer

Kabel TV via trådløst access point eller powerline?

Hej

Jeg har et problem med at få mit tv ind i andre rum end der hvor stikket sidder.
Jeg gider ikke rigtigt at skulle trække kabler igennem hele huset og er derfor på udkig efter en anden løsning.

Jeg har pt. et trådløst netværk i det rum hvor kabel tv'et er (som i øvrigt leveres af TDC hvis der gør nogen forskel) og jeg har også en Dlink Dir-635 router til rådighed til at lave et access point med.

Mit spørgsmål:
Vil det fungere at streame kabel tv over N standarden mellem de to routere.
Duer Powerline til at streame tv i min situation
eller er der kun en udvej: kabler!

På forhånd tak !

Peter
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2009 - 17:09 #1
jeg ville bruge en fordeler til antennekablet, og trække det rundt. Så slipper du for routere og pc'er der skal være på for at se tv.
Kabler eller ej - de er nu nemme, og tager ikke kapacitet fra nettet, som du kan bruge til andet.
18. december 2009 - 17:59 #2
... desuden kan du (sansynligvis) kun overføre ét signal adgangen, så hvis du skal skifte kanel (går ud fra alm. TV modtagelse?) skal det jo ske i det andet rum ...
Avatar billede Laerkholm Nybegynder
18. december 2009 - 22:43 #3
Hvad hvis jeg har kabel tv, altså via et Ethernet stik, og overfører hele tv signalet via f.eks. powerline? så må jeg vel godt kunne skifte signal i på selve tv'et og ikke i det andet rum