Avatar billede senior54 Novice
18. december 2009 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Toturial slideshow ændre/lave swf fil

Hej.
Jeg har fundet dette link til at lave et slideshow i Dreamweaver.
Tutorialen virker til at være nem, men men --
http://webdevfoundations.net/slideshow/index.htm
Hvordan kan jeg ændre, eller lave en ny bredde/højde i filen, der bestemme størelsen på billederne i toturialen?
Jeg vil gerne have det ændret til  W799  H33
Kan det ændres/laves i Dreamweaver??
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 16:16 #1
Du kan ikke bare ændre på værdierne i tagget?

<object type="application/x-shockwave-flash"
            data="slideshow.swf"
            width="799" height="33"
            title="Relaxing Scenes in Door County, Wisconsin">
  <param name="movie" value="slideshow.swf" />
  <param name="quality" value="high" />
  <p>This slideshow contains photographs of Door County, Wisconsin.</p>
</object>
Avatar billede senior54 Novice
18. december 2009 - 17:06 #2
kimsey: Jo det er også det jeg mener, men hvor finder jeg disse værdier - i hvilken fil i dreamweaver??
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 17:54 #3
(Jeg bruger Dreamweaver CS4, det kan se anderledes ud i andre udgaver.)

Du åbner i Dreamweaver den eller de filer hvor slideshowet er. Hvis det ligger på forsiden er det oftest en fil med navnet index.html.
I øverste venstre hjørne trykker du på klappen Code.
Med tastaturgenvejen Ctrl + F åbner du et søgefelt, hvor i du indtaster følgende "slideshow.swf.
Nu burde du komme ned til den kode du skal ændre.
Så er det bare at finde de to tal, og skifte dem ud.

Hvis du har brug for det kan jeg også godt tage nogle screenshots?
Avatar billede senior54 Novice
18. december 2009 - 22:39 #4
kimsey: Jeg bruger CS3
OK - det har jeg rettet, efter din beskrivelse og "rammen bliver også den størelse, men nu bliver bilderne mindre?

Jeg har rettet til 799x33 og indsætter et billed på samme mål(799x33), men billedet vises meget mindre. Ca. kun 1/10 del størelse?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 23:20 #5
Så er det fordi størrelsen er kodet direkte ind i flashfilen.
Der er altså ikke andre muligheder, end at finde et andet slideshow.

Måske kan dette bruges?
Ellers må du kigge dig lidt omkring efter et der passer bedre.
Avatar billede senior54 Novice
19. december 2009 - 15:08 #6
kimsey: Jeg kigger lige på det og vender tilbage.
Er det din hjemmeside under dit brugernavn - flot side.
Avatar billede senior54 Novice
21. december 2009 - 20:59 #7
kimsey: kan du ikke lige ligge et svar ? Jeg kunne bruge dine kommentarer :o))
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 22:06 #8
Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe :)

Og desuden, ja, det er min side. Tak.