Avatar billede MadsKleemann Nybegynder
14. december 2009 - 21:47 Der er 2 kommentarer

LaTeX editor til mac

Hej alle.

Jeg er gået igang med at lærer LaTeX, og jeg mangler en god editor.
Jeg skal hovedesagligt bruge det til at skrive nogle afleveringer og rapporter i, med noget programmeringskode, nogle små formler og nogle billeder.

Jeg kunne derfor godt tænkte mig at hører hvad i bruger på mac. Så kom med jeres svar, og måske en begrundelse.
Hvis i ligger inde med nogle sider med tutorials, må i os gerne skrive dem ;)

/Mads
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 22:21 #1
Med Latex Mac-distributionen følger fem redigeringsprogrammer:
BibDesk, LaTeXiT, TeXShop, Excalibur og TeXworks.
Måske kunne en af dem bruges?
De fire første udfører forskellige specifikke opgaver, hvorimod den sidste, TeXworks, er et generelt LaTeX-redigeringsprogram:
http://www.tug.org/texworks/
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 17:54 #2
'allo?