13. december 2009 - 18:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få router til at forbinde til internet

Jeg har et problem med min trådløse router.
Jeg kan godt finde netværket med stationær og den bærebare.
men kan ikke komme ud på nettet.

Jeg er ikke lige klar over hvad der er gået galt.

jeg var ved at sætte en ext. harddisk til, da det ikke ville lykkes. Ja så reset at router.
jeg har gået guiden igennem på router. men et og eller andet er galt.

Hvis jeg kobler den stationære til adsl modemet direkte kører det fint.
Så det må være fra modem og gennem router jeg mangler noget HMM :-(
Router Asus WL-500gP med to usb porte til deling af printer og ext. harddisk.
Avatar billede snyg66 Nybegynder
13. december 2009 - 19:38 #1
Hej
sluk dit udstyr inden du skifter hardware bag modem, tænd modem, derefter sæt din router på modem, tænd denne.
Dette er den normale procedure, da dit modem låser sig fast på mac adr.
Jeg ved ikke om det er en ny router du har, eller den bare ikke vil. Har du fået en fast IP fra din udbyder eller er det en DHCP.
Jeg tror det vil hjælpe når du genstarter det hele.

good luck.
Jeg formoder det er TDC du har?
13. december 2009 - 20:14 #2
Nej det er ikke nyt.
Jeg tror det er problem med password til udbyder som jeg skal skrive ind i guiden på routeren.
Men ak og ve, jeg kan ikke huske mit pasword til tdc.
Det er længe siden jeg satte det op.
Det er en alm. adsl forbindelse med dynamist ip.
13. december 2009 - 20:14 #3
dynamisk :-)
13. december 2009 - 20:16 #4
Er det hen i vejret, min ide om password, der ikke noget hvis jeg kobler mig på modemet uden om router
Jeg vil prøve dit foreslag. men først i morgen nu gider jeg ikke mere for i dag.
16. december 2009 - 20:44 #5
hej
nu har jeg fået det op igen.
jeg kom i tanke om jeg havde gemt opsætning som en fil.

jubi
17. december 2009 - 17:36 #6
close
17. december 2009 - 17:37 #7
:-)