Avatar billede JobMan Nybegynder
12. december 2009 - 17:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Internet problemer, muligvis DNS-server?

Davs, jeg har Windows 7 64-bit, og min internetudbyder er TDC. Jeg har et problem med min forbindelse.

Det er en smule underligt, for jeg kan smutte ind på hjemmesider som google, ekstrabladet og eksperten.dk, men ikke udenlandske hjemmesider som www.wow-europe.com. Er ikke sikker på, at det kun er udenlandske domæner jeg ikke kan komme ind på, der er et par ".dk" domæner jeg heller ikke kan komme ind på, men det kan selvfølgelig være der er en udenlandsk udbyder.

Når jeg, med Windows 7, laver en diagnose på internettet, får jeg følgende beskeder:
http://img526.imageshack.us/img526/3268/forbindelsesproblemer.png
http://img3.imageshack.us/img3/22/fejlfinding.png

Så den siger altså der er noget galt med forbindelsen, men det kan jo ikke være helt galt, siden jeg kan komme ind på nogle hjemmesider. En ven nævnte noget om at "DNS-serveren" var skurken, men det har jeg ikke så meget forstand på, derfor sidder jeg her idag. Håber i kan hjælpe mig med problemet :)

Jeg anvender følgende programmer mht. internet sikkerhed:
AVG Anti-Virus,
Ad-Aware og
Windows Firewall og standard sikkerheds instillinger.

Kh JobMan
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. december 2009 - 17:33 #1
nslookup kan du bruge til at tjekke dns-opslag.

Prøv "nslookup <domæne>" og "nslookup <domæne> 8.8.8.8"

8.8.8.8 er google's dns server
Avatar billede JobMan Nybegynder
12. december 2009 - 17:37 #2
Hvor gør jeg dette, er ikke super teknisk anlagt, skal jeg skrive det direkte i browseren? Jeg bruger IE forresten.
Avatar billede Locodk Nybegynder
12. december 2009 - 17:40 #3
DNS serverne er oplagte at checke ved sådan et problem ja.

Gå ind i kontrol panel, vælg netværk, vælg egenskaber for LAN forbindelse(med mindre du er på trådløs).

Vælg Internetprotol(TCP/IP) og tryk egenskaber.

Ved TDC's linier kan du bare anvende "hent automatisk DNS servere" og så får du deres. Alternativt kan du også prøve at bruge en ekstern, fx googles som ksoren2 nævner.

Hvis du bruger IE ville jeg yderligere checke dine forbindelses indstillinger, i browseren åbnes funktioner, internetindstillinger og fanebladet forbindelse vælges. Tryk på LAN indstillinger, herinde skal der kun være flueben i "registrerer automatisk indstillinger".

Hvis det ikke hjælper kan du evt. prøve med en anden browser.
Avatar billede JobMan Nybegynder
12. december 2009 - 17:58 #4
Hej Locodk, og tak for svaret. Desværre hjalp det ikke, hverken at skifte DNS-server eller at anvende firefox eller googlechrome.

Jeg sidder på en LAN forbindelse. Jeg kan hverken komme på msn, eller spille spil online. Det er et meget underligt problem.
Avatar billede Locodk Nybegynder
12. december 2009 - 18:32 #5
Prøv og deaktiver dine sikkerhedsprogrammer hvis du ikke allerede har prøvet det.

Har du evt. prøvet at gå udenom din router? - der kan også være DNS opsætninger i den.
Avatar billede JobMan Nybegynder
12. december 2009 - 18:47 #6
Hvordan går jeg udenom min router?
Avatar billede justrace Novice
12. december 2009 - 18:54 #7
Piller kablet fra tdc ud af routeren, venter en time, sætter det i PC'en. Husk genstart hvis den er tændt.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
12. december 2009 - 19:50 #8
Man kan jo godt bruge OpenDNS, selv om man ikke har tænkt sig at gå på Piratebay, det er helt lovligt: http://www.piratgruppen.org/spip.php?article869
Avatar billede mortenmorfar Nybegynder
13. december 2009 - 00:29 #9
Er ret sikker på det er en af TDC "Hubs" der ikke virker ordentligt, har samme fejl er ret irreterende.
Avatar billede Locodk Nybegynder
13. december 2009 - 01:37 #10
mortenmorfar - nu ved jeg ikke lige hvilke "hubs" du tænker på, men det eneste der burde kunne blokere enkelt sider er browsere, sikkerheds programmer, routere eller dns servere.

Det eneste TDC leverer på en privat forbindelse er dns serveren.

Jobman har du evt. prøvet med en anden computer?
Avatar billede mejse Nybegynder
13. december 2009 - 01:56 #11
Jeg har samme problem med udenlandske servere - men ingen problemer med de danske og jeg har også TDC, jeg har prøvet flere pcér i huset, snakket med andre der har samme problem, så jeg gætter på at det er TDC der har et problem. Og ja det er sikkert deres dns server der har hikke.
Avatar billede mortenmorfar Nybegynder
13. december 2009 - 01:56 #12
Derfor er jeg 98% sikker på at det ikke er pga computeren at mit ikke virker, men mere at det er en af de hubs/servere man forbinder igennem for at komme vider til en hjemmeside.
Der er nok en eller anden der har sat et "flueben" i en checkbox på en server, så det fucker op :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
13. december 2009 - 11:37 #13
Det kunne evt. ha været den her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=1832479632&dogtag=f5_p_kc_di_bre

men så skulle det virke for jer igen nu?
Avatar billede mortenmorfar Nybegynder
13. december 2009 - 13:59 #14
Yep det virker fint nu, i hvert fald for mig :)