Avatar billede kxrider Nybegynder
08. december 2009 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lave hvid baggrund i Photoshop?

Jeg skal lave et billede om  således at baggrunden bliver helt hvid, eller næsten helt hvid.

Billedet er af en person, men kræver det at billedet jeg tager har en bestemt baggrund? (Ensfarvet baggrund eller lignende?) eller er det ligemeget?

Hvordan gøres det nemmest?
Avatar billede prodic Mester
08. december 2009 - 19:32 #1
Det vil afhænge meget af dine evner i Photoshop samt billedets sammensætning.
Det kan være forholdsvis nemt og det kan mildt sagt være en tidskrævende proces.
Du kan starte med at lege med disse værktøjer; Magic Wand, Quick Selection-tool og blive gode venner med dine brushes samt layermasks. Evt. også med Path-værktøjet.
Oveni det kan du kaste lidt læsestof omkring Adjustment-layers.

Søg evt. på extract og fritlægning i kombination med Photoshop i Google. Enjoy.
Avatar billede Shasim Novice
08. december 2009 - 19:43 #2
Hvis du ikke har taget billedet endnu, så kunne du placere personen op ad en hvid væg. I Photoshop kan du vælge Levels, og med den hvide pipette vælge den hvide væg som hvidt punkt. Det vil højst sansynligt betyde, at hele billedet blir en anelse lysere, men det kan du evt. tage højde for i optagelsen. Det må være den nemmeste "genvej". Ellers er du ude i det lidt mere ekspertagtige med afmaskning af personen, hvilket er tidskrævende og ja, lidt sværere at ha' med at gøre ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. december 2009 - 19:45 #3
jeg vil foreslå at du åbner billedet i photoshop vælger marker alt kopierer det laver et nyt dokument med hvid baggrund og sætter det ind så kan du beskære det med tryllestav eller viskelæder!
Avatar billede Shasim Novice
08. december 2009 - 20:05 #4
Ja,det er også en mulighed. Prøv med forskellige feather-indstillinger, så kan du måske få et pænt resultat, hvilket godt kan være svært medmindre personen er skaldet ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. december 2009 - 23:08 #5
ubesvaret tråd!
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
24. december 2009 - 11:00 #6
Der er en anden måde at gøre det på, som jeg bruger ofte.
Jeg tager "Magic Wand Tool". Med den kan jeg trykke på billedet og så laver den en ring om det du trykkede på. Det vil sige at hvis nu personen har en helt sort trøje på, så tager du Magic Wand Tool og trykker på trøjen, og den vil sætte en ring om trøjen. Så kan du fjerne trøjen og flytte den over på et helt hvidt billede. Gør det samme med de andre dele af hans krop.
Det tager muligvis lidt tid. Men det er en god måde efter min mening. :)