Avatar billede h_s Forsker
06. december 2009 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Diagram - 1 søjle og 2 kurver

Jeg har brug for et diagram, hvor man kan lave 1 søjle og 2 kurver.
Jeg har prøvet med at "snyde" ved at bruge Kurve - søjle, men den skifter mellem at lave 1 søjle og 1 kurve, hvilket betyder at jeg er nødt til at lave 2 søjler for at få mine 2 kurver. Så lavede jeg en søjle med "0" i værdi, hvilket giver det ønskede resultat, men kan det ikke laves "rigtigt"?
Hilsen h_s
Avatar billede excelent Ekspert
07. december 2009 - 16:36 #1
Prøv send filen, eller et eks.
Avatar billede Niels_Bjarne Praktikant
08. december 2009 - 13:16 #2
Jeg går ud fra, at du har en tabel med 3 kolonner: Den ene kolonne skal vises som søjler, de to øvrige som kurver.

Opret dit diagram med 3 kurver.
Højreklik på den kurve, der skal laves om til søjler.
Vælg "Change Series Chart Type..." (Skift seriens diagramtype)
Vælg et søjlediagram og klik Ok.
Avatar billede h_s Forsker
08. december 2009 - 18:21 #3
Har ikke denne mulighed! Jeg har kun mulighed for at ændre hele diagramtypen!
Bruger Office 2003!
Avatar billede h_s Forsker
08. december 2009 - 18:29 #4
Excelent> hvor sender jeg filen hen?
Avatar billede excelent Ekspert
08. december 2009 - 18:53 #5
Under min profil - klik på mit navn

umiddelbart tror jeg nu Niels har fat i noget'men lad os se nogle data - ikke nødvendigvis de originale, men dog lignende
Avatar billede h_s Forsker
08. december 2009 - 22:17 #6
excelent> fil er sendt!
Avatar billede excelent Ekspert
09. december 2009 - 15:07 #7
Klik på en af de gule, så alle gule er markeret
Højreklik på samme og vælg Diagramtype
Vælg kurve