Avatar billede logbuilders Mester
06. december 2009 - 12:35 Der er 3 kommentarer

youtube video på hjemmeside

Jeg har uploadet en video til youtube og vil gerne vise den i et lille fast vindue på min hjemmeside.
Jeg kan foreløbig kun vise den i et nyt vindue, som browseren åbner - men formoder, at jeg også kan afspille den i en ramme eller et vindue på en af hjemmesidens sider.
Er der nogen der ved hvordan ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. december 2009 - 13:00 #1
det kommer nok an på i hvilket program du bruger hvis det er html skal du finde filen på you tub gå ind i billedet med kursor højreklik tryk kopier embedded gå til den ramme!! du har lavet og sætte den ind eks,
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<object style="height: 344px; width: 425px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cc7Vvp7AOVM"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/cc7Vvp7AOVM" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></object></body>

</html>
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
06. december 2009 - 13:01 #2
Du kan bruge embed-linket som du finder på samme side som videoen.
Tekstboks nummer 2 under videobeskrivelsen indeholder alt det, du skal bruge for at sætte videoen ind på din hjemmeside. Du kopierer bare teksten i tekstboksen og smider koden ind på din hjemmeside det sted, du vil have videoen.
Avatar billede logbuilders Mester
06. december 2009 - 21:18 #3
Tak for tip - jeg har fået det til at fungere med parametre for spærring af popup af relevante videoer mv.
Men en ting driller - der er ikke nogen stopknap på afspilleren og jeg ser på nettet at mange klager over det.
Har i en løsning ?

Et andet problem er at styre størrelse af nyt vindue når et thumbnail billede skal vises via hyperlink.
Ville gerne have at det altid havde eksempelvis halv skærmstørrelse, så det ikke dækker hovedvinduet.
Jeg er klar over at man kan resize, når man er på hjemmesiden - men ikke alle forstår at bruge det.
Har i en løsning ?