Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 22:01 Der er 31 kommentarer

Ustabil trådløs forbindelse

Jeg har problemer med mit trådløse internet. Når jeg bruger kabel er forbindelsen fin, men så snart jeg skifter til trådløs er den gal! Jeg har prøvet at lave kanalen i routeren om til en der ikke bliver brugt i nærheden og det hjalp også tilsyneladende i starten men nu er den trådløse forbindelsen igen kun 1/6 af hvad den er med kabel.

Nogen gange er det galt med alt jeg logger på trådløst. Men lige nu sidder jeg ved den stationære og bærbaren lige ved siden af og nu er det kun den stationære det ikke fungere ordenligt på nettet. Tidligere var det begge to. Nogen gange virker det tilsyneladende igen og så pludselig virker det ikke. Det er ikke kun galt ved den stationære men også tidligere på den bærbare. Efter hvad jeg kan se ser det ud til forbindelsen er ganske udemærket!

Jeg ved ikke præcis hvor stor forbindelse jeg burde have da jeg lige er flyttet ind. Men med kabel siger hastighedstesten 3,5 mbit, nu siger den 2,9 mbit på bærbaren og på stationæren siger den 0,5 mbit.

Hvad kan der være galt her?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 22:14 #1
Har du forsøgt at slukke for din router i 30 sek og starte op igen?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 22:19 #2
ja
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 22:28 #3
Har du forsøgt at koble en af computerne direkte til modemmet, for at konkludere det er routeren der er problemet?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 22:34 #4
ja som skrevet har jeg prøvet med kabel og så fungere det fint.

Nu har jeg så lige set at der var to netværk der hed det samme, lavede så navnet om på "mit" og loggede på det og nu henter jeg med 1,5 mbit. Det er stadig kun halvdelen af hvad jeg kan med kabel.

Men hvad sker der lige? For det andet netværk der hed det samme loggede automatisk på med min netværksnøgle men min router kan vel ikke have to netværk?

Men nu er det i hvert fald mit eget og har fjernet automatisk login på det andet men det er stadig ikke optimalt!
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 22:37 #5
Og ja nu er den gal igen, henter nu igen med 0,5 mbit!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 22:45 #6
Tror du skal slette dit netværk og starte helt forfra med ny opsætning, og husk at krypter det og vælg en ny login adresse. Kan se ud som om der er en der "udnytter" din forbindelse. Har du chekket dine computere for virus og malware?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 22:46 #7
undskyld login kode
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 22:49 #8
hvis det er rigtig burde det jo være alle pc'er i huset trådløst eller ej der var problemer med på en gang????

Nu er det galt med den bærbare, på den henter jeg nu med 0,12 mbit og på stationær 2 mbit???? Og nu prøver jeg anden gang så er det kun 1,5 mbit????

Hvad helvede er det der foregår her?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 22:55 #9
Er der aktivitet på routeren uden du bruger den?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 23:07 #10
hvad mener du?

jeg har lige genstartet den og lavet nyt netværk med nu kode og nu kunne jeg så langt om længe logge på og det er stadig det samme
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 23:15 #11
Det jeg mener er om der er andre der bruger din trådløse forbindelse.Det var derfor jeg surgte dig om at koble en af computerne direkte på modemmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 23:19 #12
Eller rette sagt tag ledingen mellem modem og router direkte i computeren.
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 23:41 #13
der er ingen problemer så længe jeg bruger kabel det er KUN det trådløse
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2009 - 23:51 #14
Blinker lamperne i routeren UDEN du bruger nettet?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
03. december 2009 - 23:55 #15
nej det vil jeg ikke mene de gør
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 00:01 #16
Okay så må vi konkluderere, at din forbindelse ikke bliver misbrugt.
Er der et lille hul på bagsiden af routeren, hvor man kan resette den til fabriksindstillinger?
Har du en driver installeret til routeren?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
04. december 2009 - 00:24 #17
jeg har for længst resetet den og lavet nyt netværk og det hele. jeg tror ikke der er nogen drivere til jeg logger bare på hehe.
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
04. december 2009 - 00:30 #18
nu har jeg upgradet routeren og det så ud til at virke da begge trådløse pc'er havde rimelig ok forbindelse... men nu er den gal igen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 00:46 #19
Opgraderet??
Hvad hedder routeren?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
04. december 2009 - 00:48 #20
netgear wgr614v6

jeg ved ikke om det er nyere version men det hjalp da de første 5 min
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 00:49 #21
Er der firewall i routeren der kan konflikte med computerens?
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
04. december 2009 - 00:53 #22
tror det ikke kan ikke umiddelbart se der er noget med firewall på routeren.

det er bare mystisk det lige virker nogen gange (sådan da) og så pludselig er nede på de samme 0,5 mbit igen.

routeren må vel være defekt?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 00:57 #23
Kan godt være komponenter i router der bliver ustabile når de er varme. Man kunne jo forsøge og lade router være slukket i en længere periode, og så se om den kører længere før den bliver ustabil. Det er et forsøg på fejlfinding.
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
04. december 2009 - 00:59 #24
ja kunne være men tror nu bare jeg vil ringe til tdc og sige de må fikse mig en ny.

med mindre der er nogen andre der skriver i løbet af i morgen fredag får du self de 200 point for din tid, men hvordan giver jeg dig dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2009 - 01:05 #25
Jeg lægger et svar her som du accepterer, hvis du ikke får andre respons i løbet af i morgen. Har set på sitet her der er en del der har haft problemer med netop den type router du har.
Held og lykke med det.
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
04. december 2009 - 01:11 #26
ja nu kan jeg accepterer svaret så må vi se hvad der sker i løbet af i morgen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 10:57 #27
Er der nogle andre med bud????
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2009 - 11:42 #29
Er du kommet videre med dit problem??
Avatar billede furbiejuice Nybegynder
06. december 2009 - 22:31 #30
nix ringer til tdc i morgen og siger jeg skal bruge en ny router. hvad er de links du har postet for noget? ud over jeg ikke har vista kan jeg ikke umiddelbart se hvad jeg kan bruge det til?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2009 - 15:50 #31
I en anden tråd havde de også problemer med en ustabil trådløs forbindelse, og der henvises der til at det måske er opsætningen af selve netværket der var problemet. Jeg kan jo ikke 100 % vide hvad du skal bruge, så derfor har jeg sendt dem med. Men det er jo dit valg om det er noger relevant. Jeg håber du får det til at virke med en ny router.