Avatar billede sivasli_ Nybegynder
03. december 2009 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overføre filer fra bærbar 1 til bærbar 2 via trådløst netværk?

Hejsa,

Jeg modtager i dag min nye bærbar og i den forbindelse skal jeg have flyttet nogle filer over på den nye, såsom billeder, opgaver osv.

Men kan det ikke klares ved at man opretter et netværk også flytter det hele trådløst, fremfor jeg skal sidde og brænde cd skiver eller bruge usb`?

På forhånd tak
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. december 2009 - 10:13 #1
Jo det kan det, fildeling skal være aktiveret på begge computere og de skal være medlem af den samme Workgroup
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
03. december 2009 - 10:27 #2
vil du uddybe lidt mere?

hvor aktiverer jeg fildelingen og hvad er samme workgroup?
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. december 2009 - 11:23 #3
På den bærbar 1, skal de mapper, hvori du har de filer der skal flyttes, være delt på netværket.
samme workgroup er samme arbejdsgruppe.
Windows XP kalder normalt Arbejdsgruppen MSHOME og Vista kalder arbejdsgrubben WORKGROUP.
I Windows XP ændre man arbejdsgruppe ved:
Højre-museklik på "Denne comouter", vælg "Egenskaber", vælg fanebladet "Computernavn", hvis der ud for Arbejdsgruppe: står MSHOME, trykkes på knappen "Skift", i nederste felt, ændres MSHOME til WORKGROUP, klik på OK.
Nu er computeren medlem af arbejdsgruppen WORKGROP.
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
30. januar 2010 - 15:34 #4
xxxxxx