Avatar billede no_8000 Nybegynder
01. december 2009 - 22:41 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

IP-telefoni hos Telenor

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med ip-telefoni hos (b)Telenor(/b) (før CyberCity).

Hvordan er samtalekvaliteten (sammenlignet med almindelig fastnet)?

Hvor stabil/ustabil oplever i at løsningen er?

Min router står indimellem og blinker. Når den gør det, er hastigheden på mit internet påvirket. Det betyder vel at forbindelsen på disse tidspunkter også vil være ustabil på min telefon forbindelse?
Avatar billede no_8000 Nybegynder
01. december 2009 - 22:44 #1
Jeres vejledning her http://www.eksperten.dk/guide/1325 om hvordan man laver fed skrift, dur ikke!! Tak.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
02. december 2009 - 00:18 #2
Hej.
Jeg har haft cybercity og nu telenor uden nogle problemer, samtalekvaliteten er lige så god som da jeg havet fastnet.

Stabil/ustabil ?? som jeg har ingen problemer haft af nogen art. det har virket fra første dag.
Avatar billede no_8000 Nybegynder
02. december 2009 - 20:35 #3
Som sagt sker det jævnligt at dioderne på min router står og blinker. Imens de gør det, er hastigheden nedsat. Det kan jeg konstatere/måle ved f.eks. at starte en YouTube video, eller et afsnit af 'Huset på Christianshavn' på DR's hjemmeside. Det fungere ikke. "Stregen" flytter sig ikke hurtigt nok ...

Jeg er så bekymret for om telefonforbindelsen også vil være påvirket. Det må den vel nødvendigvis være.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
02. december 2009 - 20:46 #4
kan vel også være noget med din hastighed at gøre, hvad er din opload og download ?

jeg har 4 pcer på samtidig uden nogen problemer.
Avatar billede no_8000 Nybegynder
03. december 2009 - 00:00 #5
4 mbit/512.

Ved ikke om det skrives sådan.
Avatar billede no_8000 Nybegynder
03. december 2009 - 00:17 #6
Det mener jeg ikke kan være forklaringen. Hovedparten af tiden fungere det som det skal. Var det hastigheden der var et problem, burde det vel være et problem hele tiden ...
Avatar billede no_8000 Nybegynder
03. december 2009 - 00:21 #7
Rettelse:

Det mener jeg ikke kan være forklaringen. Hovedparten af tiden fungere det som det skal. Var det hastigheden der var et problem, burde det vel være et problem _hver gang_ jeg vil afspille video ...
Avatar billede no_8000 Nybegynder
03. december 2009 - 03:13 #8
Havde håbet at høre fra flere. Men ikke noget at gøre ved. jeg prøver at tale med Telenor. bringer det mig ikke videre, må jeg jo bare tage en beslutning.

----

Nu jeg har dig - og det handler om noget helt andet:

Ved du hvordan man ændre den hjemmeside adresse der følger med Telenor internet til et alias. Deres vejledning dur ikke.

Ellers må jeg oprette et nyt spørgsmål ...
Avatar billede jjbirk Nybegynder
03. december 2009 - 16:27 #9
Tror ikke der er noget med din hastighed.

Nej jeg ved ikke noget om det med hejmmesiden.
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
03. december 2009 - 20:39 #10
Hvis dioderne i din router "blinker hurtigt" er det egentlig bare et tegn på belastning af linien. Når du oplever det går langsommere skyldes det formentlig at evt. andre computeren på samme forbindelse har tung trafik, eller måske at din computer i baggrunden er ved at hente opdateringer til forskelligt software.

IP-telefonien kører på en særskilt "kanal" og vil derfor ikke blive påvirket af øvrig belastning på linien, søg evt. på QoS og læs mere.
Dette er modsat hvis du køber IP-telefoni særskilt ved en anden leverandør hvor du selv sætter en adaptor op, der typisk leveres uden QoS.

Ændring af hjemmesidealias sker ved at logge ind på http://mailselvbetjening.telenor.dk/login.aspx
Avatar billede no_8000 Nybegynder
04. december 2009 - 18:10 #11
<i>test</i>
Avatar billede no_8000 Nybegynder
04. december 2009 - 18:17 #12
Så må der være tale om opdateringer. Der er (forhåbentlig!) ikke andre på samme linje.
Og så igen. Syntes det sker så ofte, at det ikke rigtig hænger sammen. Men okay ...

Citat: IP-telefonien kører på en særskilt "kanal" og vil derfor ikke blive påvirket af øvrig belastning på linien.

Ok.

Det nytter ikke at logge ind. Vejledningen dur ikke (03:13:49). Stemmer ikke overens med de muligheder man får!

Jeg må vente på svar fra support. Hvis der kommer et. De "to dage" er for længst gået. Typisk.
Avatar billede no_8000 Nybegynder
05. december 2009 - 21:02 #13
Profilen er lukket!