Avatar billede -xyz- Nybegynder
01. december 2009 - 09:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt Modem / Router m. Wireless N

Hallo Jungs
Jeg er kunde hos Cybercity og er ret glad for det, men da jeg var ung og naiv valgte jeg at købe en Zyxel Router med indbygget wireless og modem. Denne har jeg kørt med i et par år nu, men kan ikke presse mere end 1,4 MBps ud af den burde jo ligge på omkring 2,6 MBps.
Jeg har ladet mig fortælle at dette kan være grundet min Zyxel router, nogen der har erfaringer med dette?
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 08:24 #1
Hvad basser du den formodning på? Din internet-forbindelse eller din interne ethernet?

Det kan måske være at routern er så gammel, at den kun kører med 10Mb port. Men det vil overraske mig meget hvis det er tilfældet.

Hvad er din internetforbindelse på?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. december 2009 - 08:28 #2
min router er 2 - 3 år gammel så ingen 10 Mb porte, min internet forbindelse er på 20 mbit.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 08:36 #3
Du siger du har en 20 Mb/s "Mega bit" forbindelse, så passer dine 1.4 MB/s "Mega Byte" til din forbindelse.

Du skal huske, at skal du regne "Mega bit" om til "Mega byte", så skal du dividerer din internetforbindelse med 8.
Så kan der så være lidt udsving i din internetforbindelse plus, minus.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
02. december 2009 - 08:50 #4
Jeg kender godt den udregning, og det du siger svarer til 11 mbit og et udsving på 50% det nægter jeg simpelthen at acceptere, desuden kan jeg se at jeg har 17 Mbps opkobling til centralen i min router. så jeg burde kunne downloade med 2,1 MBps ifølge dine egne beregninger
Avatar billede Blandy Praktikant
02. december 2009 - 13:02 #5
Det kan som du selv siger være noget med din routers opsætning.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
06. januar 2011 - 14:41 #6
Fandt aldrig et svar