Avatar billede kimius Nybegynder
29. november 2009 - 19:36 Der er 3 kommentarer

Installation af Win7 Could't find bootmgr

Hej

JEg har opdateret mit styresystem fra Xp til win7
Ville bruge muligheden for at formattere min HDD, men det eneste jeg kunne vælge var at slette min D partition (hvad jeg så gjorde). Efter installationen var fuldført valgte jeg så at formattere mit c-drev, for at starte på en frisk.

Når jeg nu forsøger at boote op på dvd-drevet, får jeg følgende besked:

CDBOOT: Could't find bootmgr

Bootmgr mangler
Tryk Ctlr+alt+delelte

jeg har prøvet med Xp skive istedet, at skifte cd-drev,  at hive alle usb tilslutninger ud, at skifte bootrækkefølge, uden resultat :(

Bundkortet er et asus p5b deluxe wifi ap-edition
HDD  IDE
Avatar billede jenscarlo Juniormester
29. november 2009 - 20:24 #1
Når du installere os på et andet drev end C vil den altid lægge bootmgr på c drevet,det undrer mig bare at du fik lov til at formatere c drevet,men nu skaden er sket må du prøve at boote på din Windows7 DVD og køre en start repair det burde være nok til at starte windows7 igen.
Avatar billede kimius Nybegynder
29. november 2009 - 23:24 #2
Problemet er, at jeg får ovenstående melding, når jeg forsøger at boote fra DVD'en.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
30. november 2009 - 06:45 #3
Så booter den ikke på DVD`en,tryk f8 under opstart så kommer du ind i en bootmenu der vælger du at boote fra DVD drevet,og kør så en start repair.