Avatar billede bamboni Nybegynder
24. november 2009 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Active directory

Hej
Jeg har fået en computer foræret af arbejdet.
På den ligger Windows XP professional. Da den har været brugt et sted der kører via server, ligger de en masse Active Directories på den.(tror jeg det hedder)
DVS der er logon screen, og hver gang jeg starter Outlook vil den hente mails via en bestemt email konto og lign.

Er det overhovedet muligt at fjerne alt det, uden at skulle formatere harddisken. Vil gerne beholde den Windows, da der jo er betalt for den :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 15:11 #1
Du kan for det første melde computeren ud af domænet (Active Directory) og med hensyn til post, så er det nok bare et spørgsmål om at slette den eksisterende post-profil og oprette en ny
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2009 - 15:11 #2
Ja du kan slette eller deaktivere Outlook, og bruge Thunderbird
i stedet for. http://www.mozilla-europe.org/da/products/thunderbird/
Men har du ikke win CDén? En nyinstallation vil være at forestrække, da der kan ligge andet på windows, som du ikke har
brug for.
Avatar billede bamboni Nybegynder
24. november 2009 - 16:05 #3
Og hvordan gør man så lige det?
Avatar billede bamboni Nybegynder
24. november 2009 - 16:07 #4
Og nej jeg har ikke cd en, der ligger vist ikke rigtig andet jeg ikke skal bruge. men vil bare gerne have den ud af det den er tilmeldt. Kan bare ikke lige finde ud af hvor jeg skal hoppe ind
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 16:13 #5
Meld maskinen ud af domænet:

Højereklik 'Denne computer' og vælg egenskaber.
Under 'Computer navn' klikker du på 'Change'.
Vælg 'Arbejdsgruppe' nederst og giv din nye arbejdsgruppe et navn - fx. test. Navnet er lige meget.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 16:14 #6
Med hensyn til post-profilen kan denne fjernes i kontrolpanelet under punktet post.
Her vil du have mulighed for at slette profilen fra din Windows installation.
Avatar billede pinhigh_brian Novice
24. november 2009 - 16:17 #7
Korrekt Thomasso

Du kan, når du efterfølgende har oprettet din egen profil, slette
alle de andre profiler under documents and settings.

Så er der kun div. programmer der er installeret som du ikke ønsker.

/Brian
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 16:22 #8
Ja det er også muligt, men nu var det post-profilen jeg tænkte på.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. december 2009 - 00:51 #9
Endnu en spørger, som ikke gider lukke sit
spørgsmål. Jeg melder derfor tråden fra:(