Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. november 2009 - 18:26 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Skandiaweb

Hej...

Min far er blevet kontaktet af Skandiaweb.dk og tilbudt et website med flg.:

En ProBasic-hjemmeside omfatter følgende funktionaliteter:

    * Website m/flash
      (incl. 20 under-sider)
    * Udformet af  personlig designer
    * Log-in funktion
    * Gæstebog
    * Lightbox galleri
    * Udvidet nyhedsbreve
    * Kontaktformular
    * Event-kalender
    * E-mail system baseret på Google, 10 GB lagring

    * Back-up af hjemmesiden
    * Spam-filter og virusbeskyttelse af både mail og hjemmeside
    * Mulighed for udvidet besøgsstatistik via Google Analytics
    * Fri hotline service (kl. 9-15) og gratis opdatering
    * Re-delegering af eksisterende domæne-navn
***********************************************************

Jeg kunne godt tænke mig en vurdering af sitet www.suvrent.dk , da vi ikke mener at designet på nogen måde stemmer overens med forventningerne.

Hvad synes I ?

NB: Prisen lå på omkring 8K, sådan ca...
Avatar billede kurdo Novice
23. november 2009 - 18:37 #1
designet er ingenting! det er sådan noget man laver på en halv time i html. så lad os sige flash tager 2 timer!
Avatar billede Bodillen Nybegynder
23. november 2009 - 18:40 #2
Det ser godt ud... tilbuddet altså... Kan godt forstå jeres skuffelse, hvis det er det færdige produkt. Det der kunne jeg have lavet bedre efter et 3-dages kursus
Avatar billede kurdo Novice
23. november 2009 - 18:41 #3
* Website m/flash (Der er kun 3 sider)
      (incl. 20 under-sider)
    * Udformet af  personlig designer
    * Log-in funktion (hvor login, menes der admin?)
    * Gæstebog (hvor gæstebog)
    * Lightbox galleri (hvor galleri?)
    * Udvidet nyhedsbreve (kan ikke tilmelde mig noget)
    * Kontaktformular (hvor)
    * Event-kalender (hvor?
    * E-mail system baseret på Google, 10 GB lagring (skal jeg ikke udtale mig om). men google mails er jo gratis..

det er alt for lidt for 8k.. skod firma..
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. november 2009 - 18:42 #4
Hej Janus,

Prisen er rimelig nok i forhold til funktionerne, men I har bare ikke brugt alle mulighederne og derfor ikke fået ret meget for pengene. Jeg vil give dig ret i at designet er meget skrabet og det ser ikke pænt ud - jeg ville ikke have det godt med at levere sådan et design.

Det er hverken designet eller opbygget professionelt. Der bliver brugt nogle skrifttyper som er standarder, men lavet i grafik. Så bliver det ikke indekseret i søgemaskinerne. Man kan heller ikke klikke på e-mail adressen.

Der gik lang tid inden jeg opdagede, at man kan klikke på produktlisten. Det er ikke smart lavet.

Har i ikke modtaget en design-oplæg først?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2009 - 19:04 #5
kan bare undre mig over, at der er brugt google maps i stedet for
http://findvej.dk/Tv%E6rvej7,4300
så er der bla en kørselsvejledning med - og også gratis.
Og har køber så ejerskab til domæne inkl ftp-adgang - eller er sælger en, der har lagt det på en web10-server?
Det ligner noget eftermiddagsarbejde til en høj pris - moms kommer sikkert oveni, så sælger rammer 9.995 kr.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2009 - 19:15 #6
Det er ikke kun et rigtig dårligt design, det er på flere punkter også rigtig dårligt kodet - men det opfylder trods alt betingelserne og hvis du søger lidt på nettet kan du se at ikke alle er helt tilfredse med dem.

Jeg kender ikke forløbet i har været igennem men som med alt andet vil jeg mene at man selvfølgelig skal kræve at kunne få lov til at godkende de ting de laver inden man betaler. Det vil bla betyde at de ikke begynder at programmere (dvs sætte siden op i deres standard-system) før end designet er godkendt osv. Det resultat du har fået var forældet for selv 10 år siden.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. november 2009 - 19:47 #7
Jeg siger tusind tak for alle svar indtil videre og venter lidt med at lukke det, kan være der er flere derude der vil sige noget :)
Det har været gode input jeg har fået indtil videre, takker :)

Og mht. designoplæg, næh vi har ikke rigtigt fået noget, eller dvs. efter lidt skriveri frem og tilbage hvor jeg påtalte en del ting der skulle laves om/ tilføjes, så ændrede de 20% og skrev pludseligt en faktura og lagde sitet online, samtidigt med at de solgte fakturaen til deres financieringsselskab.

Nu har jeg også skrevet til financieringsselskabet og forklaret dem forholdet.
Avatar billede bmpi Nybegynder
23. november 2009 - 20:02 #8
Wow, 8.000,- for det der?

Når man tænker på, at flere af de "services" som i får, er gratis services, som man kan få uden at være kunde hos Scandiaweb (fx mail med Google Apps, eller Google Analytics), og at flere af dem er standardfunktionalitet via plugins/moduler i de fleste Open Source (gratis) CMS'er, så er 8.000,- sgu pænt meget for det design der.

Seriøst, jeg har set flere 13-årige lave bedre design end det der. Jeg er ret sikker på, at i vil kunne få sådan et website for under 1.500,- derude af freelancere - og de vil endda ikke engang lave det så slemt.

Som andre også har skrevet, så er koden også rigtig grim. Jeg tvivler på, at i vil komme ret langt op i google søgeresultater på jeres nøgleord, og derved få besøgende ad den vej.

Håber du får held med din klage.
24. november 2009 - 07:09 #9
Ovenfor er der vist sagt nok om alle problemerme med denne webside.  Det maa i naturligvis have lavet om paa, enten i nu kan faa nogle penge tilbage som i kan hyre en student for der kan rette op paa det efter jeres anvisninger eller i maa sluge tabet og saa investere mere.  Mine kommentarer gaar derfor mere i retning af hvad i skulle ende op med.

I maa naturligvis overveje hvad formaalet med websiten er, hvad det er i saelger og hvem er maalgruppen er.  Efter hvad jeg har set synes maalgruppen at vaere industrier og erhvervsdrivende snarere end konsumenter.  Nu flasher i et par intetsigende plastikbeholdere og viser nogle temmelig uinteressante lister af produkter, sandsynligvis med det haab at der er industriledere der kommer i tanker om at saadan noget kan de vist godt bruge.  Hvis de goer, saa haaber i at han vil stoppe med at surfe og tage telefonen og at det sker paa et tidspunkt hvor i er tilstede til at tage telefonen.  Det virker lidt som et forhindringsloeb.

Jeg ville have troet at i burde saelge LOESNINGER paa industrien's rengoeringsproblemer og fokusere paa hvad det er for typiske problemer der er.  En industri der snavser lidt kan vel have problemer med at finde den rette tekniske loesning (redskaber, kemikalier) paa rengoering, problemer med at overholde miljoenormerne (lovgivning, testresultater) og med hensyn til personale (vaerkstedsruller, handsker) og med omkostningerne.

Saa teksterne voer vaere rettet mod loesninger, og billedmaterialet boer stoette det saa for eksempel ordet hoejtryksrenser er linket til et videoklip der viser den i funktion.  I stedet for mygt at tilbyde "en uforpligtende praesentation af vores sortiment" skulle i tilbyde "et uforpligtende besoeg i din shop og forslag til en optimal skaansom og omverdensvenlig totalloesning til betalbare priser."

Logoen kunne maaske ogsaa tilpasses henimod loesninger og vaek fra produkter.

Og frem for alt skal der vaere en maade at rette elektronisk henvendelse uden at forlade websiden hvor virksomhedslederen kan beskrive sin branche og problem og bede om loesningsforslag.

Jeg haaber at disse kommentarer vil vaere nyttige naar tiden kommer til at finde ud af hvad der skal ske i stedet for denne webside.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. november 2009 - 22:32 #10
Igen tak for det gode feedback...

Jeg vil lukke spørgsmålet, så venligst læg et svar, så prøver jeg at fordele point :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. november 2009 - 22:38 #11
Jeg vil gerne takke Christian Belgien for det inspirerende indlæg og naturligvis andre for den mere tekniske side af sagen :)
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2009 - 23:03 #12
svar :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. november 2009 - 01:35 #13
Svar. Håber I for held med at få løst sagen og fundet en bedre webdesigner.
27. november 2009 - 06:00 #14
Svar (og tak for roserne.)
29. november 2009 - 06:06 #15
En opfoelgning - det ville vaere godt at faa det lukket saa det ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg - folk har haft to dage til at laegge svar.
Avatar billede kurdo Novice
02. december 2009 - 16:29 #16
svar. :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. december 2009 - 20:03 #17
Så lukker jeg, der har været god tid til at hoppe på :)
Avatar billede Webdesigneren Nybegynder
16. december 2009 - 14:14 #18
hej Janus

Hold kæft logoet det er grimt. Har de også lavet det?
Så kan jeg godt forstå du er lidt utilfreds med det i hvert fald.

Der ser ud til at der er mange funktioner med i produktet,
men kan man ikke få lavet designet om? Bestemmer de hvordan designet skal være eller kan man selv fortælle dem hvad man synes?

Design er jo en smags sag, så det vigtigste ser ud til at være hvordan siden ser ud og ikke produktet som helhed.

Håber du synes det giver mening.

Ps. men designet ser sgu ikke godt ud ;-(
Avatar billede pwn Forsker
04. oktober 2011 - 17:27 #19
Lige nu ringer kanonsælgere rundt og søger samarbejdspartnere. De vil så forære een en side til en værdi af 25.000 kr. - så skal man lige betale 399 ex moms om måneden for at have det på et WEB-hotel! Sælgeren lovede endvider, at siden altid ville ligge øverst på Goggle da der kom nogel specielle Chips ind på siden. Han mente vidst nok Tags.
Useriøst, så hold jer væk!
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2011 - 18:00 #20
pjat - chips er da det nyeste indenfor SEO ;)