Avatar billede montago Praktikant
23. november 2009 - 12:01 Der er 3 kommentarer

Flere "problem" Kategorier

Kunne vi ikke få oprettet nogle flere kategorier under .NET ?

.NET / Silverlight
.NET / WCF
.NET / WPF
.NET / LINQ

osv... ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2009 - 19:07 #1
Hvis man begynder at lave kategorier for ethvert framework/library  som f.eks. WCF, så vil der hurtigt blive et uoverskueligt antal kategorier, hvor de fleste spoergsmaal tilhoerer mange kategorier.

Jeg kan derimod godt se en teknisk begrundelse for Silverlight som selvstændig kategori. Det er en ret specifik kontekst. Og der er nogle .NET udviklere som interesserer sig for SL og nogen som ikke gør.

Der skal så også være nok interesse for kategorien til at det giver mening, men SL er en teknologi som blive rmere udbredt, saa det kunne godt ske.

Jeg vil mene at LINQ spoergsmaal passer fint ind i C# og VB.NET kategorierne. Fordi i praksis vil et svar til LINQ altid involvere almindelig kode og spoerger vil foretraekke at faa loesninger i det sprog de bruger.

Teknisk set kunne man nemt begrunde XAML som en selvstaendig kategori udfra den maade MS betragter den.

Men jeg er ikke helt overbevist om at det giver mening.

Alle betragtningerne er nok spildte, da jeg tvivler paa at der sker nogel store aendringer i kategorierne lige med det samme.

Den gamle admin lavede et forslag for knap 2 aar siden.

Se http://www.eksperten.dk/spm/810895 !

Men der er ikke sket noget endnu.
Avatar billede montago Praktikant
24. november 2009 - 20:19 #2
Hmmmm

måske man burde lave det helt om !...

Sådan at når man opretter spørgmålet, afkrydser man mindst 1, max 4 teknologier som spørgmålet omhandler (tags)

derved kan folk i deres profil, markere hvilke spørgsmål de er i stand til at svare på - herved vises kun spørgsmål som man er interesseret i !

wuhu !
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2009 - 20:31 #3
Den ide er ogsaa paa banen her:
  http://www.eksperten.dk/blog/20