Avatar billede steffmoes Nybegynder
20. november 2009 - 23:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

BluRay og almindeligt (gammelmldags) tv

Giver det overhovedet mening at have en BluRay afspiller, hvis man kun har et almindeligt - eller skal vi sige gammeldags - tv? Altså ikke et fladskærm men et større skrummel, som jeg vil tro er 3-4 år gammel. Hvordan vil BluRay film tage sig ud på det??
Avatar billede Six Nybegynder
21. november 2009 - 00:18 #1
Du vil nok ikke kunne se nogen mærkbar forskel, i forhold til dvd. Så mit bud vil være, nej det kan ikke betale sig :)

Et almindeligt tv, kan slet ikke vise filmen i den opløsning som blu-ray er beregnet til og derfor vil det ikke give nogen mening. Der skal nu nok et nyere tv, der er hd ready til for at det kan betale sig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 00:20 #2
Ser du ikke tv med en af de nye bokse med mpeg 4?
Avatar billede steffmoes Nybegynder
21. november 2009 - 08:28 #3
Jo, jeg ser tv via en mpeg4 boks. Gør det nogen forskel ift BluRay?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 09:17 #4
Nej det gør det ikke, og måden jeg formulerede mig på var også forkert. Jeg går ud fra du har en dvd, og det jeg skulle have sagt var at du kunne sammenligne dvd kvalitet, med evt DR1 HD på boksen for at se om der er synlig kvalitetsforskel.Men rent teknisk set har Fjappe ret, da almindelig billedrør ikke har så mange linier at opløse billedet på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2009 - 13:41 #5
CRT opløsning er 720x576 så vidt jeg har kunnet google mig frem til....
Avatar billede steffmoes Nybegynder
22. november 2009 - 20:04 #6
Tak for svarene.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2009 - 20:07 #7
Mon ikke du skulle bede om et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2009 - 20:09 #8
Velbekomme.
Avatar billede steffmoes Nybegynder
23. november 2009 - 09:29 #9
Hvad mener du, John?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 09:37 #10
Du kan jo ikke acceptere en kommentar ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2009 - 09:37 #11
Avatar billede steffmoes Nybegynder
23. november 2009 - 10:13 #12
Tak for tippet, John. Du har jo helt ret. Men det er vel næsten mest rimeligt, at det er "fjappe", der får point, da han svarede først. Eller er det kutyme for at man deler point på eksperten?
Avatar billede Six Nybegynder
05. januar 2010 - 04:06 #13
Hej og undskyld at jeg ikke har fulgt med i tråden her, jeg har ikke fået mails fra eksperten vedr. denne tråd.

Men jeg kommer med et svar her og det er helt fint med mig at dele point imellem os :)