Avatar billede no_8000 Nybegynder
20. november 2009 - 02:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke omdøbe mappe

Hvordan kan jeg få denne fejlmedelelse: http://peecee.dk/upload/view/204602 når der ikke er "en anden person eller et andet program" der bruger filen?

Har  mange gange forsøgt at omdøbe mappen. Hver gang med samme resultat ... Jeg har intet andet kørende imens.

Har før været ude for det med andre filer.

Windows XP Professional.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2009 - 04:20 #1
Har du prøvet fra fejlsikret tilstand (F8 under opstart)?
Avatar billede SigneHP Nybegynder
20. november 2009 - 08:30 #2
Har du prøvet bare at genstarte og så prøve at omdøbe med det samme efter opstart?? Det plejer at løse problemet for mig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2009 - 08:40 #3
Den bedste måde at omdøbe "låste" filer, er som Vejmand beskriver.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 09:55 #4
Ja, en genstart plejer at løse det.
Det var specielt et problem med Vista, hvor man til tider slet ikke havde rettigheder til de mapper og filer man oprettede, men hvis man genstartede maskinen plejede mappen enten at være forsvundet eller man kunne uden problemer slette den igen...
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2009 - 10:35 #5
Der kan sagtens være en service i xp der har filen åben. Find ud af hvad service der bruger filen, og så gå ind i msconfig og stop prosessen.
Avatar billede Vandreren Novice
20. november 2009 - 13:16 #6
Hvis Unlocker kan klare det, så vil det være langt det nemmeste: Ikke noget med fejlsikret tilstand, genstart eller stop af services. :)

http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Avatar billede no_8000 Nybegynder
20. november 2009 - 17:28 #7
Tak for svarene.

Jeg har ikke kunne prøve nogle af forslagene af. Da jeg startede computeren op i dag, kunne jeg omdøbe mappen. Det kunne rigtig nok tyde på at det med genstart kan være løsningen. Men om det virker hver gang, ved jeg ikke? Har jeg heller ikke kunne efterprøve.

Hvem af jer skal nu have pointene?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2009 - 17:37 #8
Det du har gjort er faktisk det som StineHp skriver i #2, så jeg mener hun skal have dem.
Avatar billede no_8000 Nybegynder
20. november 2009 - 17:54 #9
Ok, at starte pc'en op på ny kommer nærmere genstart end noget af det andet. Og da jeg ikke har haft mulighed for at prøve andet af, så giver jeg pointene til den der først har forslået dét.
Håber det er ok. Er ikke helt sikker på om der er nogle "regler" for uddeling af point herinde.
Avatar billede no_8000 Nybegynder
20. november 2009 - 17:55 #10
220661 -> Ok. Godt nok. Var det jeg nåede frem til ...
Avatar billede no_8000 Nybegynder
05. december 2009 - 21:04 #11
Profilen er lukket!