Avatar billede wallin-gruppen Nybegynder
19. november 2009 - 10:15 Der er 4 kommentarer

isoler program til en bruger på win 2008 terminal server

Jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har flere selskaber der køre på samme terminal server farm. De har alle behov for at kunne køre et program med indstillinger for selv skab 1,2 og 3 det vil sige hvis bruger a logger ind skal hun ha indstillingerne så de passer til selvskab 1. Når bruger z logger ind skal de passe til selvskab 3 kan i Følge mig? det er sikkert bare en key i registæringsdatabasen der er forskeld på men jeg ved at citrix har program isolation har man noget der ligner til m$ terminal server....
Avatar billede sten2004 Nybegynder
19. november 2009 - 11:21 #1
I 2008 TS er det muligt at pushe et program til en bruger.
Kig på TS RemoteApp Manager. Du definerer et program med de nødvendige properties og danner en msi-pakke som brugeren så installere på sin pc. Kan være nødvendigt at understøtte med loginscripts, men vil i høj grad afhængige af programmet der skal startes.
Avatar billede wallin-gruppen Nybegynder
19. november 2009 - 12:11 #2
Men de arbejder jo 100% på terminal serveren og igen jeg kan vel ikke ha flere versioner af samme program med forskælige opsætninger på denne her måde?
Avatar billede sten2004 Nybegynder
19. november 2009 - 12:37 #3
Kan godt se din pointe, men uanset hvad er det kun et program, men med individuelle properties.

Hvad er det for et program de skal køre?

Er ikke helt med på om jeg forstår din problemstilling.

Du skriver flere selskaber på TS farm - har hvert selskab sit eget OU?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 12:02 #4
Jeg ved at lignende er muligt med f.x terminal til navision eller C5, men du må ligesom komme med et konkret eksempel og forklare hvilket program det handler om .

Men du kan på din remote connection sætte program sti og tilføje dine switches til programmet - hvis du tager indstillinger - programmer på din remote client .
De switches du skal anvende kan du evt. søge på google , men ellers kan vi prøve at hjælpe hvis du forklarer hvilket program og hvad brugeren skal tilgå