Avatar billede tortue Nybegynder
18. november 2009 - 18:57 Der er 7 kommentarer

Internet Explorer kan ikke indlæse nogle sider

Hej eksperter. Jeg har Vista med Internet Explorer 8 og her på det sidste er der nogle sider som ikke kan indlæses. Siden er blank men forneden står Udført som om alt var i orden.
Det er nogle sider som blockbuster.dk og computercity.dk som ikke vil ses.
Det samme gælder i Firefox.
Jeg har prøvet at nulstille indstillinger i IE,aktivere kompatibilitetsvisning i IE,slette browserdata køre virus scanning, spyware sweeper. Intet virker, og eftersom problemet også er i Firefox må der være noget i Vista der blokerer. Nogen der har en ide?
18. november 2009 - 19:11 #1
... du kunne evt. gennemføre min 'standard pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2009 - 19:42 #2
Hmmm, kunne det evt. være din firewall som blokerer?
Avatar billede tortue Nybegynder
18. november 2009 - 22:56 #3
Tak for dine gode råd. Jeg har prøvet alt det du sagde men antimalwaren viste kun cookies o.l. fra my websearch som jeg har haft i mange år samt 2 mistænkelige trojans som jeg fjernede. Resultatet er at jeg nu kan se computercity.dk men stadigvæk ikke blockbuster.dk. Jeg har en anden computer med Windows XP som hellere ikke kan se blockbuster.dk plus endnu en med Linux Ubuntu som viser alting fint. Min konklusion er at det må have noget at gøre med Windows (XP eller Vista)hvad ved jeg. Måske en opdatering eller ? I forløbet har jeg kun oplevet det på blockbuster.dk men jeg må vel leve med det :) Men endnu en gang tak for tips for de gode programmer som jeg fremover vil bruge flittigt. PS. Hvordan giver man points ?
Avatar billede tortue Nybegynder
18. november 2009 - 23:00 #4
Har også prøvet med at deaktivere firewallen, men det hjælper ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2009 - 01:07 #5
Hvis der ikke er lagt et "Svar", bér du hjælperen om at sende "Svar".
Hvis spørgsmålet er "død" uden hjælp, sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Du sender et "svar" ved at flytte den lille prik oven over boksen, du skriver i.

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.

Som udgangspunkt, husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
19. november 2009 - 06:36 #6
Men jeg/vi har stadig ikke set Logteksten som beskrevet i #1 ?
Avatar billede tortue Nybegynder
19. november 2009 - 09:22 #7
Som jeg sagde i går eksisterer problemet på 2 af mine computere og jeg så ingen ide i at sende logteksten til dig. Jeg takker for hjælpen.