Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
17. november 2009 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54GL på Stofanet

Hej Forum,

Jeg har et pludseligt problem med min router på stofanet. Har brugt en Linksys WRT54GL-EU v/1,1. med DD-WRT software . Den har kørt perfekt i over to år men har i week-enden kunne jeg ikke logge på, og jeg har ellers "always on" hos stofa. Ved logon kommer fejlen: User not authorized: Cable modem information is missing. Jeg havde så en D-link DI-524 og koblede så den på. Men den laver samme fejl og stofa support kan ikke hjælpe da jeg kan bruge deres modem med et kabel i. Som sagt har jeg "Always on" og fast IP (pga. jobbet) Hvis jeg genstarter modem samt router kan det køre 10-15 min, men så kommer fejlen igen....

De mister begge forbindelsen til mit stofa modem ( Cisco EPC-3000)

Nogle der har nogle forslag??
Avatar billede 50573433 Nybegynder
17. november 2009 - 23:13 #1
Hej Bylle9800
Umiddelbart lyder det mystisk. Hvis jeg var dig ville jeg skifte netleverandør til https://www.fullrate.dk/.
Jeg har ingen erfaring med Stofanet, men stor erfaring med Fullrate, som jeg har etableret hos mange i mit område.
Kravet er blot, at du har en telefontilslutning i boligen. Hvis du ikke bruger fastnet telefon i forvejen, har du i denne måned hele installationen kørende incl. trådløs router for kr. 198,- og inden for 8 dage.
Har du har et nummer til fastnet, som skal overføres, skal du påregne en merpris på 299,- og yderligere 4 uger. Det er til at dække TDC's ekspeditionstid.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
18. november 2009 - 08:30 #2
Nu syntes jeg at skifte udbyder, bare fordi routeren ikke virker er lidt drastisk.

Har du prøvet at lave en reset på dine routere?
Hvem har i sin tid sat dem op?
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
18. november 2009 - 14:21 #3
Jeg har haft Stofa support i telefonen flere gange men de henholder sig blot til at hvis mit netværk virker i deres modem ja så er det mit udstyr der fejler. Jeg sagde ligeledes til dem at jeg har prøver med to forskellige routere og at de laver begge samme fejl - men det kan stofa da ikke tage sig af når deres modem virker... Ja denne sag er hvis op ad bakken.......
Avatar billede Bylle9800 Nybegynder
04. december 2009 - 22:22 #4
Jeg har som sagt haft to forskellige routere på og begge laver samme fejl og jeg har efterfølgende fundet ud af at det er pga. stofanet "melder fejl" på udstyr evt. MAC adresser de ikke selv har solgt. Jeg har selv opsat begge med en god hjælp fra min bror der er netværksadmin. for en stor forening/sammenslutning og han har iøvrigt selv frasagt sig stofa da de tidligere mente at de skulle bestemme hvad han koblede på hans netværk. Så "bad luck" Stofa.