Avatar billede newts Nybegynder
17. november 2009 - 22:15 Der er 1 kommentar

sms til telia mobil, virker ikke mere? Ny Løsning=?

Tidligere kunne man sende en email til f.eks:
xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk hvor xxxxxxxx=telefonnummer.
Så modtog man den som en SMS.
Er der en ny løsning da telia åbenbart har lukket "hullet"?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2009 - 08:21 #1
TDC havde samme løsning for nogle år tilbage. Men den blev lukket, og det var stort set umuligt at få at vide hvorfor.

Efter at have forhørt mig vidt og bredt, fandt jeg at den officielle undskyldning var, at systemet var forældet og skulle opgraderes - men at det ny system i øjeblikket ikke ville understøtte mail til SMS.
Den uofficielle var så noget mere troværdig - de tjener mere på at du hiver din telefon frem og sender en SMS manuelt i stedet. Det andet var jo en gratis tjeneste...

Jeg vil gætte på det samme er gældende for Telia...