Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
12. november 2009 - 23:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bærbar går beserk =S

Hej

Har lovet en ven, at kigge på hans acer aspire 9920G med windows vista ultimate på, men der er et eller andet fuldstændig galt og jeg fatter bare minus =)

Der kommer næsten en blå skærm hver gang jeg prøver at starte den bærbare op, problemet er forskelligt, nogle gange er det system32 et eller andet der står på den blå skærm og andre gange er det IRQ_DRIVER LESS OR EQUAL et eller andet, men forstår mig ikke lige på de blå skærme, der er også BAD POOL HEADER, men uhyre sjældent jeg får lov at komme ind i vista, når jeg gør, så går der ikke længe inden den fryser eller der kommer blå skærm...

Syntes jeg har prøvet det meste... Trykke F8 i opstart og så sidst kendte konfiguration der virkede eller reparerer disk, men intet virker og for det meste resulterer det bare i en blå skærm og sådan kører den i loop mere eller mindre...

Han siger, at der ikke fulgte nogen windows vista ultimate cd med da han købte den, så jeg sidder lidt i saksen, kan ikke finde nogen steder, hvor jeg kan få lov at hente windows vista ultimate iso ned og brænde ud, har tjekket om den produkt nøgle der er derpå er gyldig og det er den, det er den der står i bunden af den bærbare, så jeg mangler "bare" en windows vista ultimate boot disk, så burde jeg da kunne forsøge mig med en ny installation!?

Med mindre der er andre ting I eksperter tænkte jeg kunne prøve...

Han købte den vist for lidt over 1½ år siden eller måske enddog 2 år, den har ikke været brugt mere en en 27 dage, for der stod at der var 3 dage til man skulle aktivere windows nøglen, det har jeg så gjort, men de få gange jeg har fået lov at komme ind i vista og lave lidt, der melder den fejl hver gang jeg prøver at installere service pack 1, så der kommer jeg heller ikke længere, der er godt nok kommet en del nye drivere til hardwaren, dem ville jeg da også gerne forsøge at opdatere og se om det hjalp, men når aldrig rigtig at få tiden til det, pisse irriterende!!!

Jeg har aldrig, oplevet en så mærkelig bærbar, det må jeg indrømme. Burde da fungere lidt bedre når han har smidt en 16-17.000 kr. efter den i sin tid....
13. november 2009 - 07:10 #1
Jeg kan godt forstå, at du som ny (???) bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
13. november 2009 - 18:49 #2
Ja, ny og ny bruger =) Men har godt nok lidt svært ved at finde ud af hvor jeg skal placere spørgsmålene af og til...

Prøver lige at se om ikke jeg kan finde en mere passende kategori til mit spørgsmål her =)