Avatar billede Dress Nybegynder
08. november 2009 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Den Gider ikke og instaler xp

HP Pavilion Media Center TV m7529.dk Desktop PCHej har et problem med min Computer  HP Pavilion Media Center TV m7529.dk Desktop PC. Den er gået ned og kan ikke starte op i windows, Jeg har gendannelse cd'er til den, men når jeg skal gendanne den så får jeg blå skærm. og den skriver følgende---

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor or  visit http://www.hardware-update.com for an update BIOS.
If your are unable to obtain an updated BIOS or the latest BIOS supplied by your vendor is not ACPI compliant, you can turn off ACPI mode during text mode setup. To do this, simply press the F7 key when you are prompted to install storage drivers.The system will not notify you that the F7 key was pressed - it will silently disable ACPI and allow you to Continue your installation.

Technical information:

*** STOP: 0x000000A5 (0x00000011,0x00000007,0xF7B77440,0x02002026

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede Vandreren Novice
09. november 2009 - 09:42 #1
Har du prøvet at gøre hvad der foreslås: At deaktivere ACPI i BIOS eller at opdatere BIOS? Eller bare at taste F7 under opstart?

Det kan også være noget med hibernation: http://support.microsoft.com/kb/831691/
Avatar billede Dress Nybegynder
09. november 2009 - 13:41 #2
JEg har prøvet og trykke F7. sker ikke noget..

Har været inde i BIOS og kigge efter det der ACPI men kan ikke finde nogen steder der står noget om det..? og hvordan opdater jeg min bios
Avatar billede serverservice Praktikant
11. november 2009 - 23:21 #3
Det er mest sandsynligt en hardware fejl og da hjælper det ikke at geninstallere.

Det bedste du kan gøre for at teste er at hente og brænde www.ultimatebootcd.com - boote på cdén og teste dit hardware.

1. Herfra skal du teste din harddisk med en scanner der passer
2. derefter test ram med memtest

Får du nogle fejl med en af de scannere må du udskifte den hardware som har fejl - får du problemer med spontan genstart i dos mode er det mest sandsynligt bundkortet der er defekt.
Avatar billede Dress Nybegynder
12. november 2009 - 11:19 #4
Tak for svar, jeg vil lige prøve mig frem med de scanner og det..
Avatar billede Dress Nybegynder
10. december 2009 - 15:19 #5
Problemet er løst.. havde sat min pc lidt til side, og så ville jeg kigge på den igen. jeg tog den ene ram blok ud, og startede min pc op, men så kunne den pludselig ikke få kontakt til min skærm?? og det har vel ikke noget med mine ram at gøre, men så slukkede jeg den igen, og satte den ramblok i igen som jeg lige havde fjernet, og startede min pc op igen, og så virker den som der aldrig har været noget galt...!? Hmm ved ikke hvad der er sket, men nu virker den.. Tak for alle svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. december 2009 - 16:11 #6
Ok men du får samme problem igen og det er meget sikkert en hardware fejl - enten bundkort eller ram - men det kunne du jo som sagt teste hvis du ved hvordan ...

Held og lykke med din periodiske fejl ...