Avatar billede wandaxp Praktikant
05. november 2009 - 11:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sydenergi bredbånd? 78.157.98.66:1985

Hvad er denne trafik og er der nogen grund til det?

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

Firewall default policy: UDP (W to W/ZW)
ACCESS BLOCK

De kommer hele tiden med ca 1-2 sek. mellemrum?
Skal man åbne for porten eller hvad
Har snakket med Sydenergi de siger at man skal åbne for porten da det er noget DHCP information men det er da ikke normalt?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. november 2009 - 16:02 #1
Det ser ud til at de har ret i hvad de siger. Ifølge en whois, så er det DHCP pools:

78.157.96.0 - 78.157.99.255
DHCP pools

Michael Lund
ESS Bredbaand A/S
Elholm 1
6400 Soenderborg
Denmark
+45 73 42 29 84
+45 73 42 28 56

Torben Joergensen
Syd Energi Bredbaand A/S
Elholm 1
DK-6400 Soenderborg
Denmark
+45 30 58 06 23

Jeg ved ikke hvad det er, men hvis de siger at du skal tillade det, er det nok en god ide at gøre det.

Der er lidt om DHCP pools her:

http://ocw.novell.com/suse-linux-enterprise/upgrading-to-certified-linux-engineer-10/3076_10_manual.pdf
Avatar billede wandaxp Praktikant
05. november 2009 - 22:09 #2
Det jeg ikke helt er med på her er at dette er en zywall log fra en Zywall router bag Sydenergis box og det er bestilt med en fast IP adresse dog tildelt via. DHCP men stadig den samme hver gang.
Men det er da ikke normalt at forlange at kunder skal åbne deres egne routre på på 1985 eller hvad?
og jeg er stadig ikke helt med på iden bag denne portåbning, men jeg kan sagtens se iden i dokumentet med failover men der misses det med den faste IP så?

Jeg er desværre ikke helt med.

Det hele virker fint selvom der ikke er åbnet men den bliver bare hakket hvert sekund for det i loggen?

Men det er klart den bedste forbindelse der nogenside er blevet udbudt i landet her :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. november 2009 - 22:23 #3
Ja, det burde virke uden at du skal åbne porte, så jeg forstår heller ikke den besked du får.

Jeg tænker på, at du kunne prøve at slå Stateful Packet Inspection (SPI) fra i firewallen, for at se om de så stadigvæk bliver blokeret. Så ville du jo slippe for at åbne den port.

Alternativt kunne du prøve at få en nærmere forklaring fra Syd Energi, hvorfor det åbenbart er så vigtigt at du modtager de pakker.
Avatar billede wandaxp Praktikant
11. marts 2010 - 21:24 #4
Sagen er droppet men lig et svar for hjælpen :-)
Tak :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. juni 2010 - 22:57 #5
du skal da ikke åbne for nogle porte, det er da det værste braller jeg har hørt
og su skal da slet ikke slå noget fra i din firewall... jeg er rystet
Avatar billede wandaxp Praktikant
18. juni 2010 - 08:49 #6
Ja jeg har stadig heller ikke fundet iden i at det skulle gøres og nu er det også rettet, helt af sig selv hehe