Avatar billede Annez_H Nybegynder
04. november 2009 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Salgsplanlægning

Jeg er i forbindelse med arbejdet på udkig efter et program, som vil være istand til at hjælpe med at gøre det opsøgende salgsarbejde lettere. Programmet skulle gerne have et danmarkskort, hvor det så var muligt at "pinne" eksisterende og potentielle kunder ind på adresser, og derefter strukture salgsarbejdet ud fra, hvor virksomhederne ligger således at det er lettere at planlægge. Samtidigt skulle det være muligt at lave noter på kunderne.

Er der nogle der kender til et program der kan dette eller et alternativt som er godt til opsøgende salg?

På forhånd tak!
Avatar billede vallemanden Nybegynder
04. november 2009 - 15:49 #1
kunne du/i være interaseret i at udvikle et sådan program sammen med mig?
jeg har over 10års erfaring med delphi programering
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2009 - 16:00 #2
jeg ville da bare bruge google-maps til kort-delen.
mht noter om kunder, så brug Thunderbird som email-klient, og hent fx tilføjelsen Lightning (kalender) og rensetn kan du skrive i Thunderbirds adressebog (der er et fanebld til 'andet' med 5 brugervalgte felter.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2009 - 16:01 #3
ps - google-maps kan også give den korteste vej fra en kunde til næste, så du kan planlægge kørselstid.
Avatar billede bmpi Nybegynder
04. november 2009 - 16:59 #4
Nu ved jeg ikke hvor stort et system, du er ude efter, men til kundehåndtering, er SugarCRM knaldgodt, men også lidt avanceret, hvis du ikke har brug for den store kundestyring.

Til SugarCRM kan du får SugarMaps, som kan det du efterspørger (og mere til): http://www.tmcnet.com/channels/open-source-crm/articles/17788-sugarcrm-gets-sugarmaps-with-google-maps-intelestream.htm
Avatar billede Annez_H Nybegynder
05. november 2009 - 08:56 #5
@ vallemanden: Tror ikke lige det har interesse.

@ claes57: Jeg kigger lige på det...

@ bmpi: Vi er ude efter et godt solidt CRM-system, og som sagt er et "pin-pointing"-system af nuværende og potentielle kunder noget vi søger. Lyder dog som om det er noget ala det du linker til - jeg kigger på det...
Avatar billede bmpi Nybegynder
05. november 2009 - 10:12 #6
SugarCRM er det nok meste udbredte Open Source CRM-system, og der er ikke meget, som det IKKE kan. Enten som standard eller via de udvidelser man (ofte gratis) kan installere.

SugarCRM + SugarMaps giver det meste af den funktionalitet du efterspørger, og hvis der er noget som skal være anderledes, så er det Open Source, hvilket betyder du kan hyre en udvikler til at ændre lidt på det, så det tilpasses dine behov.

SugarCRM er netop solidt - det betyder også, at der skal bruges noget tid og nogle kræfter på at lære det rigtigt godt at kende.
Avatar billede Annez_H Nybegynder
06. november 2009 - 19:41 #7
Jeg og en kollega installerede det og sad og kiggede på det, og mange at de features/funktioner det har, så rigtig godt ud. Vi kunne dog ikke lige finde/få det sugarmaps sat til, men vi har endnu ikke haft så meget tid til at kigge på det.

Tak for henvisningen.

Smid et svar - så skal jeg give point :)
Avatar billede bmpi Nybegynder
06. november 2009 - 20:20 #8
Hvis i får brug for professionel support/udvikling til det på et tidspunkt, så kan jeg anbefale MergeIT: http://www.mergeit.dk/open-it/blogs/singelview/article/personsoeger-til-sugarcrm.html