Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 12:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort

Hej Eksperter

Jeg har været så uheldig at mit grafikkort er gået ned.
Der var her tale om et club 3d nVidia 8800 GTS 320 Mb kort.

Jeg er nu interesseret i at finde mig et nyt grafikkort til en ordentlig penge. Jeg har desuden også overvejet at udskifte mit bundkort.

Jeg har følgende som det skal passe til.

Bundkort: Asrock Conroe 945G-DVI
CPU: Intel(R)Core(TM)2 E6600 @ 2.40GHz
Ram: 2 x 1Gb Kingston DDR2-667 SDRAM
PSU: 550W

Jeg har selv kigget lidt på Inno3d's serie 9 nVidia kort. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=656125
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=534968

Og evt. et nyt bundkort der passer til alle de ting.

Mvh. Vunde
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
31. oktober 2009 - 12:14 #1
Hvis du er interesseret i, at få nogle vældig seje grafikkorts så anbefaler jeg.

http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 12:26 #2
Jeg skal nu kun bruge ét grafikkort. Desuden tvivler jeg på at mit bundkort kan køre de kort der er i series 200, da de skal bruge en PCI express x16 2.0 port. og jeg kun har en PCI express x16 port.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. oktober 2009 - 12:45 #3
Det kan godt køre i din port, bare med nedsat ydelse, husk at din strømforsyning skal kunne trække det nye kort.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2009 - 12:58 #4
jeg har lige købt et http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=671966
og det giver 5,8 / 5,9 i win7-score - det fylder dog to pladser, så der kan ikke være noget i pladsen lige under grafikkortet.
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 13:06 #5
#3 > Er det så ikk en smule pointless at gøre..? Så kan jeg jo ligeså godt købe et billigere kort, der kan køre fuldt ud i min port.
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 13:08 #6
Vil det være muligt for mig, med mit nuværende hardware, at købe et bundkort med PCI express x16 2.0 som kan køre de kort som i foreslår..?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2009 - 13:59 #7
nyt bundkort - så skal du også have ram (4gb) og cpu med køler.
Men tjek lige din bios-version (står på det sorte billede ved start af maskinen). Der er ikke sket meget, men nyeste version er 1.90, jf http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=ConRoe945G-DVI&o=XP
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 14:05 #8
Hvorfor skal jeg pludselig ha 4 Gb ram..? og en ny cpu..? Jeg har jo en intel E6600 dualcore..
og 2 Gb Kingston ram.. Computeren kører xp.. Så jeg kan ikke se hvor 4 Gb ram hører hjemme henne..
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2009 - 15:21 #9
nye bundkort kan typisk håndtere højere ram-hastigheder, så det er praktisk at skifte det hele - ellers får du ikke en gevinst ved at skifte bundkort. Og da xp kan op til ca 3½gb, så er 4gb optimalt. Den lave $-kurs in mente gør, at totaludskiftning er min anbefaling. Ellers bare nøjes med at skifte grafikkort.
Avatar billede vunde Nybegynder
31. oktober 2009 - 16:33 #10
Så tror jeg bare jeg holder mig til at skifte grafikkort. Men hvor meget vil ydelsen være mindre ved at købe et express 2.0 x16 kort, og sætte det i en express x16 port..?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2009 - 06:35 #11
vunde! Ikke så meget at du opdager det.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
06. november 2009 - 13:28 #12
Vunde? Det vil give en nedsat ydelse, på ca 0.3%.
Det er ikke noget, som du kommer til at ligge mærke til.