Avatar billede holst-dk Nybegynder
29. oktober 2009 - 12:43 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

krypterede dvd'er

hejsa....
jeg er ved at lægge mine dvd'er ind på min eksterne harddisk med et program der hedder DVDx 2.20...
det går ellers meget fint men nogle enkelte film er åbenbart krypteret eller noget andet....
det er som om de små billeder som det jo faktisk er fryser og bliver trukken lange....
dette er tilfældet både ved originale film og dovnloadede film.....
nogen der har et godt forslag til at komme uden om det....
mvh. holst-dk
Avatar billede Blandy Praktikant
29. oktober 2009 - 12:48 #1
Du skal bare installer AnyDVD og have den til at kører mens du ripper dine DVD. Så fjernes kodningen på DVD'en.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
29. oktober 2009 - 12:53 #2
tak for svaret...
det vil jeg prøve med den næste...
har du evt. et link til det program.....
hilsen holst-dk...
Avatar billede Blandy Praktikant
29. oktober 2009 - 12:59 #3
Avatar billede w1mm3r Nybegynder
29. oktober 2009 - 13:44 #4
Hvis du ikke vil købe programmet når prøvetiden udløber, kan du også fjerne krypteringen med DVDFab HD Decrypter eller Free DVD
http://www.dvdfab.com/free.htm

Håber det hjælper.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
29. oktober 2009 - 13:51 #5
jeg havde nu ikke lige tænkt mig at købe det men det kommer også an på hvor let det er at bruge.....
jeg har jo ikke den store kædestrammereksamen ud i pc....
hvilket program er at foretrække for en novice som mig....
AnyDVD virker jo bedst med clonedvd står der jo på den side hvor jeg fandt det.....
Avatar billede w1mm3r Nybegynder
29. oktober 2009 - 14:36 #6
Hvis du installere anydvd, køre den bare i baggrunden, og fjerner krypteringen når du sætter en dvd i drevet.
Så kan du bruge dvdx som du plejer.
med dvdfad laver du en kopi af dvden på hardisken, hvor krypteringen er fjernet, og så pejer du dvdx programmet på kopien i stedet for dvden.
Så anydvd er meget enkelt, men er kun på prøve medmindre du køber det og dvdfab er gratis og kan blive ved med at bruges.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
29. oktober 2009 - 15:12 #7
nu skal jeg lige være sikker på at vi forstår hinanden rigtigt...
du skriver at dvdfab laver en kopi af dvd'en på harddisken....
kan den kopi afspilles eller skal den igennem et program som dvdx...????
for hvis den første kopi kan afspilles på skærmen har jeg jo opnået det jeg gerne ville nemlig at lagre alle mine film på min eksterne harddisk...
Avatar billede w1mm3r Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:44 #8
Ja men dvdx laver den kopi som dvdfab laver om til avi eller ligende som er komprimerede. dvdfab kopien er ikke komprimeret og vil fylde det samme som en dvd, så det kommer til at fylde meget i længden.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
29. oktober 2009 - 23:13 #9
okay...
nu er det endelig lykkedes mig at få den dvdfab kopi et sted hen så jeg kan flytte den over i dvdx.....
de øvrige forslag med anydvd virkede ikke på mit problem....
nu er jeg igang med dvdfab og dvdx og tjekker om ca 5 min. hvordan det ser ud ellers må jeg begynde forfra i morgen...
Avatar billede holst-dk Nybegynder
29. oktober 2009 - 23:42 #10
så det var det....
ingen af det foreslåede muligheder har virket...
alle de små pixels kan ikke finde ud af at lege rigtig sammen....
DVDx har nu lagt 10 film over på harddisk som virker har prøvet med 7 mere som bare ikke virker....
nogen der har en anden løsning som er rimelig enkel at arbejde med og som er gratis så hører jeg gerne nærmere....
på forhånd tak holst-dk......
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 07:14 #11
Prøv nu med dvdfab, som virker fuldt ud i 30 dg.. Den kan det hele i en arbejdsgang.

På en måned burde du kunne nå alle dine film, ellers har du d.... godt nok mange. :)

Det må da alt andet lige være nemmere end at lave om med et program, og derefter igen med et andet, og evt. igen med et tredje.

Filmene bliver heller ikke bedre af at blive rodet med flere gange.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 09:06 #12
jeg tror vist lige jeg skal starte forfra for at rydde eventuelle misforståelser af vejen.....
jeg vil gerne flytte alle mine film over på min eksterne harddisk så alle skiver, bånd og afspillere kan stilles op på loftet....
med dvdfab kan jeg fint lægge en film på min harddisk men jeg kan ikke afspille den ordentlig på min pc igen....
og køre den igennem DVDx hjælper heller ikk noget....
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 09:58 #13
Det har jeg forstået, men har du forstået hvor mange muligheder der er med dvdfab?
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 10:02 #14
næjej..... nok ikk lige...
som sagt er jeg ingen haj til det her....
måske du kan forklare nærmere...
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 10:09 #15
Hvis man starter bagfra, og bestemmer hvilket program der skal afspille dem, er det jo ret let at finde det rette format.

Men i dvdfab kan du vælge "DVD to Mobile", og der vælge med et klik hvilket format du vil have den i, hvilket lydspor (sprog) og hvilken undertekst sprog der skal være på filmen. Derefter klik næste, og husk lige at fortælle hvor den skal gemme fil(m)en, og skriv navnet på den. Klik start og det kører.
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 10:10 #16
Til windows maskiner vil jeg anbefale det forudindstillede format XBOX360.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 10:19 #17
jamen jeg prøver en gang mere.....
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:29 #18
til justrace...
kan det passe at den skal bruge ca. 8 timer til en almindelig dvd der har en varighed af knap  timer...?????
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:30 #19
af knap 2 timer...
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 12:56 #20
Det kommer helt an på din pc's hastighed og mængde af RAM.
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 13:04 #21
hastighed ved jeg ikke men 1 GB ram
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 13:26 #22
Du kan jo prøve med formatet til PS3, som forøvrigt er MPEG4. :)
Avatar billede justrace Novice
30. oktober 2009 - 13:27 #23
Har selv en 3 ghz QuadCore med 8 GB RAM, og det tager vel en lille time. :)
Avatar billede holst-dk Nybegynder
30. oktober 2009 - 13:54 #24
nå nu blev det lagt på hylden foreløbig....
tak for hjælpen til nu....
der kommer nok liv i tråden igen senere....
Avatar billede holst-dk Nybegynder
31. oktober 2009 - 17:17 #25
justrace....
jubii...
PS3 virker....
så nu skal der gang i sagerne....
send et "svar" og der er point.....
Avatar billede justrace Novice
31. oktober 2009 - 17:27 #26
Det lyder bare perfekt. :)

Godt det er ved at være PC-vejr udenfor, så man har tid til det. :)